Ροή Ειδήσεων
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τα σχέδια της Tesla για την διαδρομή Πάτρα-Αλεξανδρούπολη και τα εμπόδια

Η Λεωφόρος της Tesla από Πάτρα έως Ηγουμενίτσα

Η πρόθεση της Tesla να συμπεριλάβει την Ελλάδα στην Ευρωπαϊκή... ηλεκτρική "λεωφόρο" που ετοιμάζει, είναι θετική αλλά υπό προϋποθέσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες ένα από τα μελλοντικά φιλόδοξα έργα που ετοιμάζει η Tesla, είναι να εξοπλίσει με τους ταχυφορτιστές της μία διαδρομή 4.800 χιλιομέτρων η οποία θα ξεκινά από την Πορτογαλία και θα καταλήγει στην Τουρκία.…

Η πρόθεση της Tesla να συμπεριλάβει την Ελλάδα στην Ευρωπαϊκή… ηλεκτρική “λεωφόρο” που ετοιμάζει, είναι θετική αλλά υπό προϋποθέσεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες ένα από τα μελλοντικά φιλόδοξα έργα που ετοιμάζει η Tesla, είναι να εξοπλίσει με τους ταχυφορτιστές της μία διαδρομή 4.800 χιλιομέτρων η οποία θα ξεκινά από την Πορτογαλία και θα καταλήγει στην Τουρκία. Το συγκεκριμένο project αναμένεται να κοστίσει 60-70 εκατομμύρια ευρώ, “χτίζοντας” 250 σταθμούς φόρτισης με συνολικά 1.500 ταχυφορτιστές.

Το ελληνικό κομμάτι αναμένεται να κοστίσει 10 εκατομμύρια ευρώ, ενώ εφόσον υλοποιηθεί θα περιλαμβάνει την διαδρομή Πάτρα – Αλεξανδρούπολη προκειμένου να συνδέσει Ιταλία με Τουρκία. Η εταιρεία έχει ανακοινώσει εδώ και χρόνια, μέσω της επίσημης ιστοσελίδας της, το σχέδιό της να τοποθετήσει ταχυφορτιστές της σε Ιωάννινα, Λαμία, Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Σπάρτη.  Αυτό σημαίνει πως μία “μικρή” διαδρομή θα μπορούσε να ξεκινά από Πάτρα περνώντας από Λαμία, Θεσσαλονίκη και Αλεξανδρούπολη, ενώ αντίστοιχα, μία μεγαλύτερη διαδρομή θα μπορούσε να συνδέει Ηγουμενίτσα, Ιωάννινα, Πάτρα, Αθήνα, Λαμία και Θεσσαλονίκη πριν ολοκληρωθεί στην Αλεξανδρούπολη. Κάτι τέτοιο θα έδινε την δυνατότητα προσέγγισης της Κωνσταντινούπολης από Πάτρα-Λαμία-Θεσσαλονίκη αλλά και από Ιωάννινα-Θεσσαλονίκη. Παράλληλα θα υποστήριζε περαιτέρω τις εγχώριες ανάγκες μετακίνησης των Ελλήνων οδηγών που κατοικούν σε πολυπληθείς ελληνικές πόλεις.

Το έργο αναμένεται να δώσει τη δυνατότητα σε Ευρωπαϊους ιδιοκτήτες Tesla, να ταξιδέψουν και να επισκεφθούν και τις… προβληματικές, όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση, χώρες των Βαλκανίων. Νότια και Ανατολική Ευρώπη δεν έχουν βρεθεί έως τώρα στις ευρωπαϊκές προτεραιότητες της Tesla, η οποία αναπτύσσεται κυρίως σε χώρες της Βόρειας και Δυτικής Ευρώπης, όπως η Ολλανδία και η Νορβηγία. Εκτός από το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα, η διαφορά μεταξύ των δύο γεωγραφικών περιοχών είναι η πρόθεση των κυβερνήσεων να στηρίξουν την ηλεκτροκίνηση. Σημειώνεται πως Ολλανδία και Νορβηγία έχουν στηρίξει με μία σειρά γενναιόδωρων οικονομικών κινήτρων την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ κάτι τέτοιο δεν ισχύει στην χώρα μας.

Ωστόσο, η διαδρομή δεν έχει “κλείσει”, ακόμα, κάτι που σημαίνει πως το να συμπεριληφθεί η Ελλάδα σε αυτήν θα επηρεαστεί από κάποιους βασικούς παράγοντες. Ο βασικότερος εξ αυτών φαίνεται πως είναι το μέγεθος της γραφειοκρατίας. Η χώρα μας χαρακτηρίζεται από γραφειοκρατικά εμπόδια, κάτι που δεν… ταιριάζει με τα έργα που έχει υλοποιήσει η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία έως σήμερα, τα οποία έχουν ως κοινό τους γνώρισμα τις fast-track διαδικασίες και τα υπερ-αισιόδοξα χρονοδιαγράμματα.

Υπενθυμίζεται πως το Giga Shanghai, το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής της εταιρείας επί Ασιατικού εδάφους, κατασκευάστηκε και ξεκίνησε να λειτουργεί σε λιγότερο από ένα έτος! Επίσης, αντίστοιχης… ταχύτητας φαίνεται πως θα είναι και η κατασκευή του Giga Berlin, αφού ήδη έχουν πέσει κάποιες πρώτες υπογραφές. Παράλληλα, στρώνονται οι δρόμοι προς το σημείο στο οποίο θα κατασκευαστεί το εργοστάσιο, μόλις λίγες εβδομάδες μετά την ανακοίνωση της εταιρείας για κατασκευή του Ευρωπαϊκού Gigafactory στην Γερμανία.

Προκειμένου να διασφαλίσουν πως αντίστοιχης ταχύτητας θα είναι και το εν λόγω έργο, στην Αθήνα βρίσκονται στελέχη της Tesla πραγματοποιώντας συναντήσεις με την ελληνική κυβέρνηση, αλλά και φορείς όπως η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και η ΔΕΗ. Αντίστοιχα, σε συνάντηση με στελέχη του ΔΕΔΔΗΕ την ερχόμενη εβδομάδα, αναμένεται να μελετηθούν οι δυνατότητες και οι προϋποθέσεις λειτουργίας του ελληνικού ηλεκτρικού δικτύου προκειμένου να υποστηριχθεί η, υψηλών απαιτήσεων, τάση των ταχυφορτιστών της Tesla.

Σταθμός Tesla ταχυφορτιστών από Πάτρα έως Αλεξανδρούπολη

Με τα δύο αυτά εμπόδια, θεσμικό πλαίσιο και προδιαγραφές ηλεκτρικού δικτύου, τα στελέχη της Tesla θα προσπαθήσουν να διαπιστώσουν εάν θα καταφέρουν να λάβουν γρήγορη αδειοδότηση για τα σχέδιά τους στην χώρα μας. Έτσι θα αποφασισθεί εάν θα συμπεριληφθεί ή εάν θα… παρακαμφθεί η Ελλάδα στην… ηλεκτρική διαδρομή Πορτογαλία – Τουρκία.

Κυβερνητικές πηγές αναφέρουν ότι από πλευράς τους υπάρχει θετική πρόθεση να διευκολυνθεί η επένδυση της Tesla, καθώς θα εξυπηρετήσει δύο βασικούς στόχους της :
1. Η χώρα θα επωφεληθεί από οικονομικά πλεονεκτήματα, όπως ο τουρισμός και το εμπόριο.
2. Η Ελλάδα θα κάνει ένα πρώτο βήμα προς την ηλεκτροκίνηση, η οποία αποτελεί έναν από τους βασικούς στόχους της ευρωπαϊκής οικονομίας προκειμένου να συνεχίσει να αναπτύσσεται με βιώσιμο τρόπο.

Κύκλοι του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, βρίσκονται σε προχωρημένες συζητήσεις έχοντας διαβεβαιώσει πως θα πραγματοποιήσουν γρήγορες και αποφασιστικές κινήσεις, δίνοντας παράλληλα πρακτικές λύσεις, αφού η ηλεκτροκίνηση είναι ένας από τους βασικούς στόχους του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), το οποίο υπέβαλλε η Ελλάδα στις Βρυξέλλες . Σύμφωνα με το ΕΣΕΚ προβλέπεται πως μέχρι το 2030 ένα στα τρία νέα αυτοκίνητα στην Ελλάδα θα είναι ηλεκτρικό. Προκειμένου να επιτευχθεί ο συγκεκριμένος αισιόδοξος στόχος αναμένεται να παρουσιαστεί του επόμενους μήνες πακέτο μέτρων το οποίο θα περιλαμβάνει ανάπτυξη δικτύου φορτιστών, ενισχυμένο ηλεκτρικό δίκτυο, επιδοτήσεις και άλλα κίνητρα.

Διάβασε περισσότερα : Νέα κορυφή για την ηλεκτροκίνηση : Το Model Y θα έχει αυτονομία 507 χιλιομέτρων

πληροφορίες : έθνος

Δημοφιλή

Ροή Ειδήσεων

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Διάβασε επίσης