Η πρώτη μέρα για το μπέργκερ της Beyond Meat στο χρηματιστήριο έκλεισε με χαμόγελα και ρεκόρ αποτίμησης για το 2019. Οι μετοχές της εκτινάχθηκαν κατά 163%, δίνοντας στην εταιρεία αξία $3,77 δισ.
Με αρχική τιμή προσφοράς τα $25 η μετοχή έκλεισε στα $46 κάτι που προμηνύει πως τα φυτικά προϊόντα της Beyond Meat έχουν συγκεντρώσει το ενδιαφέρον των επενδυτών.
Ποια είναι η Beyond Market
Πίσω από την Beyond Meat βρίσκονται επενδυτές γνωστοί για τις οικολογικές τους ανησυχίες, όπως ο Μπιλ Γκέητς και ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο.
Η εταιρεία κυκλοφορεί φυτικά υποκατάστατα κρέατος, τα οποία μέρα με τη μέρα κερδίζουν δημοτικότητα στις ΗΠΑ. Χρησιμοποιώντας συστατικά όπως φάβα, μπιζέλια και φασόλια παρασκευάζει φυτικά προϊόντα τα οποία είναι σχεδιασμένα ώστε να θυμίζουν σε γεύση, υφή και εμφάνιση το κανονικό κρέας. Η επιτυχία της Beyond Meat βρίσκεται και στις εμπορικές της ικανότητες αφού τα προϊόντα της μπορούν να βρεθούν στις ΗΠΑ είτε σε μπακάλικα, είτε σε μεγάλες αλυσίδες fast food όπως τα TGI Fridays.
Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και οι καταναλωτές του Beyond Burger
Ο τομέας της κτηνοτροφίας αντιπροσωπεύει το 14,5% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που προκαλούνται από τον άνθρωπο. Από αυτά το 44% είναι μεθάνιο και το υπόλοιπο μοιράζεται σχεδόν ισομερώς σε διοξείδιο του άνθρακα και υποξείδιο του αζώτου. Παράλληλα, η ραγδαία αυξανόμενη και μαζική κτηνοτροφία εξαντλεί περιορισμένους πόρους όπως το νερό και η γη.
Σύμφωνα με το πανεπιστήμιο του Michigan ένα Beyond Burger 120 γραμμαρίων σε σύγκριση με το κλασικό μοσχαρίσιο μπιφτέκι απαιτεί 99% λιγότερο νερό για να παρασκευαστεί, 93% λιγότερη γη, ενώ παράγει 90% λιγότερα αέρια θερμοκηπίου και απαιτεί 46% λιγότερη ενέργεια. Παράλληλα, το, χωρίς γλουτένη και σόγια, Beyond Burger διαθέτει 20 γραμμάρια φυτικής πρωτεΐνης, κάτι που αυξάνει ακόμα περισσότερο την δημοφιλία του αφού εκτός από βίγκανς, έχει προσεγγίσει και κρεατοφάγους οι οποίοι ενσωματώνουν τα φυτικά υποκατάστατα σε ευέλικτες δίαιτες προκειμένου να μειώσουν την κατανάλωση κρέατος για λόγους υγείας.
Η Beyond Meat το 2018 είχε έσοδα $87,9 εκατομμυρίων, αυξημένα κατά 170% σε σχέση με αυτά του 2017, ενώ όπως αναφέρει θα επενδύσει τα έσοδά της σε εγκαταστάσεις παραγωγής, έρευνα και ανάπτυξη, πωλήσεις και μάρκετινγκ.
Αντίστοιχη διαδρομή προσπαθεί να ακολουθήσει και η Impossible Foods η οποία προωθεί τα δικά της vegan burgers σε συνεργασία με την Burger King, ενώ μέσα στο έτος η Nestle θα διαθέσει το δικό της φυτικό μπέργκερ, με ονομασία “Awesome Burger”. Ταυτόχρονα αυξάνεται η πίεση προς μεγάλες αλυσίδες fast-food από επενδυτές που απαιτούν σχεδιασμό ενάντια στην κλιματική αλλαγή.