Οι Google, Apple, Facebook, Walmart, Disney, General Motors, Johnson & Johnson, Citi και άλλες 300 εταιρείες ίδρυσαν την συμμαχία REBA (Renewable Energy Buyers Alliance), έναν οργανισμό στόχος του οποίου θα είναι να διευκολύνει μεγάλες εταιρείες στο να αγοράσουν ανανεώσιμης ενέργειες και να περιορίσουν έτσι το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.
Συγκεκριμένα, η συμμαχία θα δημιουργήσει «ένα σύστημα μηδενικών ρύπων όπου κάθε οργανισμός θα βρίσκει ένα εύκολο και φθηνό μονοπάτι ώστε να αγοράσει ανανεώσιμη ενέργεια». Βασικός στόχος του REBA θα είναι να αυξήσει την ανανεώσιμη ενέργεια των εταιρειών από 16 GW σε 60 GW έως το 2025.
The largest group of #cleanenergy buyers in the United States has launched!@RenewableBuyers envisions a resilient, zero-carbon future where every organization has a viable path to buying renewable energy! #REBA19 https://t.co/rwoaPYYv0c pic.twitter.com/0quPXqnISK
— Renewable Energy Buyers Alliance (@RenewableBuyers) March 28, 2019
Όπως δηλώνει η Miranda Ballentine, CEO της REBA
«Δεν υπήρξε ποτέ ξανά μία τέτοια ομάδα οργανισμών, από κάθε κλάδο, η οποία να συνεργαστεί ώστε να δημιουργήσει έναν σύνδεσμο ο οποίος έχει ως μοναδικό όραμα ένα μέλλον με μηδενικό ενεργειακό αποτύπωμα»
Η REBA θα χρησιμοποιήσει όσα έμαθαν οι πρώτες εταιρείες που κατάφεραν να πετύχουν τον στόχο του μηδενικού ενεργειακού αποτυπώματος, ώστε να βοηθήσει χιλιάδες άλλες εταιρείες που θα θελήσουν να ακολουθήσουν τον ίδιο δρόμο, σε επίπεδο αγορών και προμηθειών.
Παράλληλα, θα βοηθά τις εταιρείες να ξεπεράσουν δυσκολίες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή, βελτιώνοντας συμβόλαια, αντιμετωπίζοντας νομικά εμπόδια, σχεδιάζοντας νέα προγράμματα καθαρής ενέργειας και βοηθώντας τις εταιρείες να εγκαθιδρύσουν εσωτερικά συστήματα τα οποία θα κάνουν την αγορά ανανεώσιμης ενέργειας πολύ πιο εύκολη.
Ο Michael Terrell, επικεφαλής της ενεργειακής στρατηγικής της Google, δηλώνει χαρακτηριστικά πως για μια εταιρεία το να κάνει μια συμφωνία για ανανεώσιμη ενέργεια θα έπρεπε να είναι όσο εύκολο είναι το πάτημα ενός κουμπιού, ωστόσο τα πράγματα δεν είναι έτσι, και γι’ αυτό οι εταιρείες πρέπει να δράσουν.
Συγκεκριμένα, η Google, προσπαθούσε για καιρό να καταφέρει να «μπει» στην χαμηλού κόστους αγορά ηλιακής ενέργειας της Georgia, προκειμένου να τροφοδοτήσει ένα από τα data center της, ωστόσο οι τοπικές αγορές δεν επέτρεπαν σε εταιρείες να αγοράσουν απευθείας ανανεώσιμη ενέργεια. Αφού η εταιρεία συνεργάστηκε με κολοσσούς όπως η Walmart, J&J και Target, κατάφερε να αγοράσει απευθείας καθαρή ενέργεια από την Georgia Power.
Εμπειρίες σαν αυτή αλλά και λύσεις που εν τέλει βρέθηκαν από τα ιδρυτικά μέλη της REBA, όπως η Google, θα χρησιμοποιηθούν προκειμένου χιλιάδες άλλες εταιρείες να έχουν μία εύκολη διαδικασία να ακολουθήσουν στην προσπάθειά του να χρησιμοποιήσουν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.