fbpx

Νέες αντιδράσεις συλλόγων και πολιτών για το περιβαλλοντικό νομοσχέδιο

Εντείνονται οι αντιδράσεις για το νέο περιβαλλοντικό νομοσχέδιο από συλλόγους, φοιτητές και οργανώσεις.

Όπως αναφέρει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Διπλωματούχων Μηχανικών Περιβάλλοντος σε ανακοίνωσή του, η κυβέρνηση επέλεξε να αγνοήσει τις παρατηρήσεις, προτάσεις και τις διαφωνίες των Μηχανικών Περιβάλλοντος για ένα τόσο σημαντικό νομοσχέδιο, αφού προχώρησε σε διαβούλευση και κατάθεσή του στη Βουλή, χωρίς αυτές να ληφθούν υπόψιν. Ισχυρή κριτική ασκείται και για την χρονική στιγμή την οποία επέλεξε η κυβέρνηση, αφού εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων λόγω της πανδημίας δεν υπάρχει η δυνατότητα διαλόγου με επιστημονικούς συλλόγους, περιβαλλοντικές οργανώσεις, τα αρμόδια επιμελητήρια (ΤΕΕ, ΓΕΩ, Τ.Ε.Ε.) και τους φορείς προστατευόμενων περιοχών, οι οποίοι θα μπορούσαν να αναδείξουν τον πραγματικό αντιδραστικό και αντιπεριβαλλοντικό χαρακτήρα του νομοσχεδίου.

Ο Σύλλογος συνεχίζει αναφέροντας αναλυτικά τα επικίνδυνα σημεία του νομοσχεδίου :

Ωστόσο, η κυβέρνηση επέλεξε τους συνομιλητές της αποκλείοντας αδικαιολογήτως φορείς και συλλόγους. Θύμα του αποκλεισμού αυτού αποτελεί και ο ΠΑ.Σ.Δ.ΜΗ.Π., ο οποίος, δεν προσκλήθηκε ποτέ να συμμετάσχει στη διαβούλευση των φορέων στις αρμόδιες επιτροπές της Βουλής.

Προκειμένου να γίνουν γνωστές οι θέσεις του Συλλόγου, ο ΠΑ.Σ.Δ.ΜΗ.Π. προχώρησε στη κατάθεσή τους στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, με την προοπτική αυτές να ενσωματωθούν στις προτάσεις που θα καταθέσει το ΤΕΕ στη διαβούλευση.

Πέραν του πνεύματος που χαρακτηρίζει το ν/σ αυτό και αναδείχτηκε παραπάνω, υπάρχουν επιμέρους άρθρα του που αφορούν καίρια ζητήματα που σχετίζονται με την περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων και τα οποία χρήζουν τουλάχιστον ουσιαστικής κριτικής.

Στο πλαίσιο αυτό, η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης αντιμετωπίζεται ως τροχοπέδη στη ανάπτυξη που οραματίζονται, με πρόσχημα βέβαια τις καθυστερήσεις στην έκδοση ΑΕΠΟ, πράγμα που όμως υφίσταται, σε μία σημαντική μερίδα έργων, καθυστερήσεις όμως οι οποίες οφείλονται στην υποστελέχωση των υπηρεσιών που εκδίδουν τις ΑΕΠΟ.

Από την άλλη, ο ενδεχόμενος έλεγχος των ΜΠΕ από ιδιώτες ελεγκτές, πρέπει να διασφαλίζει το αδιάβλητο που αφορά το μητρώο των ελεγκτών, την διαδικασία επιλογής των ελεγκτών, προλαμβάνοντας και πιθανές εξαρτήσεις με τον εκάστοτε ιδιώτη επενδυτή.

Τέλος, το ν/σ αυξάνει τον χρόνο ισχύος των ΑΕΠΟ πράγμα που έρχεται σε αντίθεση με την ταχεία εξέλιξη της τεχνολογίας που μπορεί (με αναθεώρηση της ΑΕΠΟ) να εξασφαλίσει τη μείωση των επιπτώσεων των έργων σε πολύ λιγότερα χρόνια.

Ακόμη με το ν/σ δεν επιλύονται ζητήματα των Φορέων Διαχείρισης που ήδη μαστίζονται από την υποστελέχωση, την έλλειψη πόρων κ.α. ενώ τέλος, επιχειρείται η άλωση των θεσμοθετημένων Προστατευόμενων Περιοχών της χώρας.

Σε όλα τα παραπάνω που άπτονται άμεσα του επαγγελματικού αντικειμένου των μελών του ΠΑΣΔΜΗΠ, ο σύλλογός μας αποκλείεται από την κατάθεση των απόψεών του.

Για τους παραπάνω λόγους, θεωρούμε επιτακτική τη διακοπή της διαδικασίας συζήτησης του νομοσχεδίου στις επιτροπές της Βουλής και ζητάμε την επανέναρξή τους με τη λήξη των περιοριστικών μέτρων λόγω της πανδημίας με συμμετοχή όλων των φορέων και συλλόγων που ζήτησαν να καταθέσουν τις απόψεις τους.

Ο ΠΑΣΔΜΗΠ ζητά η διαβούλευση να γίνει σε συνθήκες κανονικής λειτουργίας της Βουλής και σε κάθε περίπτωση να διασφαλιστεί:

• Η θωράκιση των διαδικασιών ελέγχου και έγκρισης των μελετών περιβαλλοντικής αδειοδότησης με επιστημονικά κριτήρια και με γνώμονα την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος.
• Η υποχρεωτική τεκμηρίωση (σε συγκεκριμένα παραρτήματα) της μη υποβάθμισης του περιβάλλοντος από το προτεινόμενο έργο ή τη δραστηριότητα στο πλαίσιο των μελετών περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Τα μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος θα πρέπει να προβλέπονται στο προϋπολογισμό του έργου/δραστηριότητας.
• Η αξιολόγηση των μέτρων και η απαίτηση επανασχεδιασμού της μελέτης στη περίπτωση που δεν καλύπτονται οι απαιτήσεις για την προστασία του περιβάλλοντος.

Τέλος, ζητάμε την πλήρη απόσυρση του καταστροφικού για το φυσικό περιβάλλον του τόπου μας άρθρου 44, για τις περιοχές Natura.

Πανελλήνιος Σύλλογος Διπλωματούχων Μηχανικών Περιβάλλοντος ΠΑ.Σ.Δ.ΜΗ.Π.

 

Αντίστοιχη αντίδραση για το πολυνομοσχέδιο “Εκσυγχρονισμός Περιβαλλοντικής Νομοθεσίας” υπήρξε και από Φοιτητές Δασολογίας του ΑΠΘ οι οποίοι ζητούν άμεση την απόσυρσή του. Ειδικότερα, τονίζουν πως στον βωμό των επενδυτικών δραστηριοτήτων θυσιάζεται η προστασία του περιβάλλοντος, ενώ διαφωνούν πλήρως με τις διαδικασίες που αφορούν την περιβαλλοντική αδειοδότηση, αφού μειώνονται δραματικά οι προθεσμίες για σημαντικές γνωμοδοτήσεις, καθιερώνοντας μάλιστα ιδιώτες αξιολογητές στη σχετική διαδικασία, διευκολύνοντας ταυτόχρονα την επέκταση των βιομηχανικών Α.Π.Ε.

Παράλληλα, διαφωνούν κάθετα με την κατάργηση των 36 Φορέων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών και την ζωνοποίηση των περιοχών Natura 2000, οι οποίοι ενώ αποτελούν προστατευόμενες περιοχές, πλέον αντιμετωπίζονται με πολεοδομικούς όρους νομιμοποιώντας αυθαίρετα εντός δασικών εκτάσεων.

Νέες αντιδράσεις συλλόγων και πολιτών για το περιβαλλοντικό νομοσχέδιο Νέες αντιδράσεις συλλόγων και πολιτών για το περιβαλλοντικό νομοσχέδιο

Υπενθυμίζεται πως έγιναν διαμαρτυρίες σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Βόλο, Ηράκλειο, Κέρκυρα και άλλες πόλεις, με κεντρικό σύνθημα “Απόσυρέ το”.

Μοιράσου το άρθρο :

Ακολούθησέ μας :

Ανοιχτές οι αιτήσεις για επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων του «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

Οι ενδιαφερόμενοι για αγορά ηλεκτρικού οχήματος με επιδότηση από τη δράση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας μπορούν από σήμερα να δώσουν προκαταβολή...

Το lockdown λόγω κορονοϊού είχε μικρή επίδραση στην μείωση ρύπων

Οι μειώσεις αέριων ρύπων (διοξείδιο άνθρακα, οξείδια αζώτου κ.ά.) κυμάνθηκαν από 10% έως 30% και κορυφώθηκαν τον Απρίλιο. Η πραγματική επίδραση του lockdown στο κλίμα...

(Βίντεο) Το Ford Mustang Mach-E (prototype) για πρώτη φορά on camera

Το, πιθανότατα σκηνοθετημένο, βίντεο μας δίνει μία πρώτη ματιά της δύναμης του νέου εγχειρήματος της Ford, Mustang Mach-E, με το οποίο η παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία...

Κατατέθηκε το νομοσχέδιο – Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αξίας έως 50.000 θα εξαιρούνται από το τεκμήριο διαβίωσης

Σε συνέχεια της δημόσιας διαβούλευσης για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, κατατέθηκε το σχετικό νομοσχέδιο στη Βουλή. Ακολουθεί το δελτίο τύπου από το γραφείο τύπου...

Ηλεκτροκίνηση: Σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο

Σε δημόσια διαβούλευση αναρτάται το νομοσχέδιο «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργίας της αγοράς ηλεκτροκίνησης». Η διαβούλευση θα διαρκέσει έως και...

Πρόγραμμα επιδότησης έως και 5.000 για στήριξη της ηλεκτροκίνησης

Εντός του επόμενου μήνα θα παρουσιαστούν τα κίνητρα αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ποδηλάτων και σκούτερ, όπως προανήγγειλε ο υπουργός Περιβάλλοντος, Κωστής Χατζηδάκης. Μάλιστα, στον σχεδιασμό στήριξης...

Οι ελληνικές πόλεις με τις περισσότερες Γαλάζιες Σημαίες για το 2020

Η Ελλάδα βρίσκεται στη δεύτερη θέση παγκοσμίως με 497 οργανωμένες παραλίες με Γαλάζια Σημαία. Σήμερα η Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης, υπεύθυνος φορέας του προγράμματος...