fbpx

Όσλο : Η οικολογική πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2019

Οι ευφάνταστες «πράσινες» πρωτοβουλίες που έχει πάρει το Όσλο ώστε να λύσει προβλήματα και να βελτιώσει το βιοτικό επίπεδο των πολιτών του ήταν ο λόγος για να ανακηρυχθεί Ευρωπαϊκή Πράσινη Πρωτεύουσα για το 2019, κερδίζοντας 13 άλλες υποψήφιες πόλεις.

Ο διαγωνισμός ξεκίνησε το 2008 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε να αναδειχθούν πόλεις-πρότυπα οι οποίες θα αποτελέσουν παράδειγμα προς μίμηση σε κάθε χώρα.

Πως το κατάφερε

Από μία πόλη γεμάτη κοντέινερ και δρόμους γεμάτους κίνηση και καυσαέριο, σήμερα είναι μία πόλη που έχει καταφέρει να βρει λύσεις. Το κυκλοφοριακό αποσυμφορήθηκε μέσω υποθαλάσσιου τούνελ και πολλά από τα οχήματα είναι ηλεκτρικά ή υβριδικά. Υπενθυμίζουμε πως, η Νορβηγία έχει «αγκαλιάσει» τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα όσο καμία άλλη χώρα αφού 1 στα 3 νέα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν πέρυσι είναι ηλεκτρικό, ενώ η Νορβηγία αυτή τη στιγμή έχει το μεγαλύτερο μερίδιο παραγγελιών σε Tesla στην Ευρώπη, με τις προ-παραγγελίες των πολιτών της σε ηλεκτρικά οχήματα να ξεπερνούν τις 30.000! Για τη ζήτηση αυτή εκτός από τις υπεύθυνες επιλογές των Νορβηγών ευθύνεται και το κράτος το οποίο παρείχε δωρεάν διόδια και φορολογικές ελαφρύνσεις για τους οδηγούς ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Αυτοκίνητα-Τέσλα-ΝορβηγίαΑλλά δεν είναι μόνο τα αυτοκίνητα, στο Όσλο χρησιμοποιούνται, εκτός των άλλων, και ηλεκτρικά τραμ, λεωφορεία και φέρι μποτ τα οποία χρησιμοποιούν ρεύμα προερχόμενο από υδροηλεκτρική ενέργεια. Κατά τη διάρκεια του χειμώνα, ένα εργοστάσιο καύσης αποβλήτων ζεσταίνει αρκετά σπίτια της πόλης.

Επιπλέον, νέα κτίρια που αναμένονται να ανοίξουν το 2020 έχουν σχεδιαστεί με τρόπο τέτοιο ώστε όχι μόνο να καταναλώνουν την ελάχιστη δυνατή ενέργεια κατά τη λειτουργία τους, αλλά και η κατασκευή τους να έχει μειωμένο περιβαλλοντικό αντίκτυπο.

Το μέλλον και οι στόχοι

Σε παγκόσμια κλίμακα το Όσλο είναι μία μικρή πόλη με λιγότερους από 700.000 κατοίκους και οι προσπάθειες αυτές από μόνες τους δεν μπορούν να περιορίσουν την κλιματική αλλαγή του πλανήτη, ωστόσο είναι το ιδανικό μέρος για να εφαρμοστούν καινοτόμες ιδέες οι οποίες εάν υιοθετηθούν και από άλλους, μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά στο διεθνές τοπίο.

Η Νορβηγική πρωτεύουσα στοχεύει να έχει περιορίσει κατά 95% τις εκπομπές διοξειδίου έως το 2030. Ο φιλόδοξος αυτός στόχος αποκτά ακόμα μεγαλύτερο νόημα αν αναλογιστεί κανείς πως η οικονομία του Όσλο ανήκει στις ταχύτερα αναπτυσσόμενες σε όλη την Ευρώπη, αποδεικνύοντας έτσι πως η οικονομική ανάπτυξη δεν είναι ανάγκη να καταστρέφει το βιοτικό επίπεδο των πολιτών και το περιβάλλον, ενώ παράλληλα θα προσπαθήσει να αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση για άλλες πόλεις.

Προκειμένου να πετύχει τους περιβαλλοντικούς του στόχους, το Όσλο έχει εγκρίνει δικό του κλιματικό προϋπολογισμό, κάτι που αποτελεί παγκόσμια πρωτοπορία. Όπως δήλωσε στο DW ο δήμαρχος της πρωτεύουσας, Raymond Johansen,

«Μετράμε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα όπως μετράμε το χρήμα.
Όλες οι περιοχές στην πόλη μας πρέπει να αναφέρουν τον βαθμό στον οποίο μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου θέτοντας ξεκάθαρους και σημαντικούς στόχους».

Ο κλιματικός προϋπολογισμός δίνει στο Συμβούλιο τις πληροφορίες που χρειάζεται ώστε να ξέρει όλα τα μέτρα που λαμβάνονται στην πρωτεύουσα ώστε να επιτευχθούν οι περιβαλλοντικοί στόχοι.

Το σημαντικό είναι όλα τα παραπάνω γίνονται με την στήριξη των κατοίκων του Όσλο αφού 3 στους 4 πιστεύουν πως αποτελεί προτεραιότητα να γίνει ό,τι είναι απαραίτητο προκειμένου η πόλη να πετύχει τον στόχο της για 95% μείωση εκπομπών διοξειδίου μέχρι το 2030. Περισσότεροι από τους μισούς υποστήριξαν την απαγόρευση κυκλοφορίας αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης, ενώ το 63% συμφώνησε πως το Όσλο θα γίνει μία καλύτερη πόλη για να ζει κανείς εάν πιάσει τους στόχους αυτούς.

 

 

 

 

 

Μοιράσου το άρθρο :

Ακολούθησέ μας :

Ανοιχτές οι αιτήσεις για επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων του «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

Οι ενδιαφερόμενοι για αγορά ηλεκτρικού οχήματος με επιδότηση από τη δράση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας μπορούν από σήμερα να δώσουν προκαταβολή...

Το lockdown λόγω κορονοϊού είχε μικρή επίδραση στην μείωση ρύπων

Οι μειώσεις αέριων ρύπων (διοξείδιο άνθρακα, οξείδια αζώτου κ.ά.) κυμάνθηκαν από 10% έως 30% και κορυφώθηκαν τον Απρίλιο. Η πραγματική επίδραση του lockdown στο κλίμα...

(Βίντεο) Το Ford Mustang Mach-E (prototype) για πρώτη φορά on camera

Το, πιθανότατα σκηνοθετημένο, βίντεο μας δίνει μία πρώτη ματιά της δύναμης του νέου εγχειρήματος της Ford, Mustang Mach-E, με το οποίο η παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία...

Κατατέθηκε το νομοσχέδιο – Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αξίας έως 50.000 θα εξαιρούνται από το τεκμήριο διαβίωσης

Σε συνέχεια της δημόσιας διαβούλευσης για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, κατατέθηκε το σχετικό νομοσχέδιο στη Βουλή. Ακολουθεί το δελτίο τύπου από το γραφείο τύπου...

Ηλεκτροκίνηση: Σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο

Σε δημόσια διαβούλευση αναρτάται το νομοσχέδιο «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργίας της αγοράς ηλεκτροκίνησης». Η διαβούλευση θα διαρκέσει έως και...

Πρόγραμμα επιδότησης έως και 5.000 για στήριξη της ηλεκτροκίνησης

Εντός του επόμενου μήνα θα παρουσιαστούν τα κίνητρα αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ποδηλάτων και σκούτερ, όπως προανήγγειλε ο υπουργός Περιβάλλοντος, Κωστής Χατζηδάκης. Μάλιστα, στον σχεδιασμό στήριξης...

Οι ελληνικές πόλεις με τις περισσότερες Γαλάζιες Σημαίες για το 2020

Η Ελλάδα βρίσκεται στη δεύτερη θέση παγκοσμίως με 497 οργανωμένες παραλίες με Γαλάζια Σημαία. Σήμερα η Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης, υπεύθυνος φορέας του προγράμματος...