Ο Elon Musk μας προετοιμάζει για Robotaxis και μπαταρίες με διάρκεια ζωής 1,6 εκατ. χιλιόμετρα

Κατά τη διάρκεια παρουσίασης της Tesla για την πορεία της αυτόνομης οδήγησης, είχαμε νέα για το τί προσπαθεί να πετύχει η εταιρεία με την αυτονομία των μπαταριών της και το δίκτυο αυτόνομων οχημάτων για ride-sharing, τα Robotaxis.

Τα robotaxis έρχονται σύμφωνα με τον Μασκ

Με τα robotaxi, ένας ιδιοκτήτης Tesla θα μπορεί να προσφέρει το όχημά του για ride-sharing, χωρίς να το οδηγεί ο ίδιος, λαμβάνοντας περίπου το 70% των εσόδων κάθε φορά που κάποιος χρήστης το χρησιμοποιεί για την διαδρομή του. Το αυτόνομο όχημα θα μπορεί να ξεπαρκάρει μόνο του, θα παραλαμβάνει πελάτες και θα επιστρέφει στην αρχική του θέση. Κάτι τέτοιο θα γίνει σε περιορισμένες περιοχές αρχικά, αφού δεν υπάρχουν ακόμα οι απαιτούμενες εγκρίσεις για πλήρως αυτόνομη οδήγηση και επιχειρηματικά μοντέλα που βασίζονται σε αυτή.

Σε ένα αρκετά αισιόδοξο σενάριο, ο Elon Musk αναμένει πως ένα εκατομμύριο οχήματα θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν την full-self driving τεχνολογία, το επόμενο έτος. Σε ότι αφορά τον ανταγωνισμό, πρόθεση της Tesla θα είναι να «χτυπήσει» στην τιμή τις υπάρχουσες ride-sharing υπηρεσίες, Uber και Lyft. Αυτή τη στιγμή στις ΗΠΑ το ride-sharing κόστος ανά μίλι κυμαίνεται στα 2-3 δολάρια, το μέσο κόστος οδήγησης ιδιόκτητου αυτοκινήτου στα 0,6 δολάρια/μίλι, ενώ η Tesla θα προσπαθήσει να προσφέρει την υπηρεσία της για λιγότερο από 0,18 δολάρια/μίλι.

 

Η διάρκεια ζωής των μπαταριών

Ωστόσο, βασική προϋπόθεση για μία τέτοια πτώση κόστους είναι να αυξηθεί κατά πολύ η διάρκεια ζωής των μπαταριών της Tesla. Αυτή τη στιγμή, το Model 3 είναι σχεδιασμένο ώστε να διαρκεί 1,6 εκατ. χλμ, ωστόσο το ίδιο δεν ισχύει και για την μπαταρία του η οποία μπορεί να διανύσει συνολικά, το πολύ 800.000 χλμ. πρωτού «πεθάνει». Ενώ, η εταιρεία προσπαθεί να προσφέρει την δυνατότητα αλλαγής μπαταρίας, παράλληλα αναπτύσσει νέα battery packs τα οποία αναμένεται να διπλασιάσουν τα συνολικά χιλιόμετρα που μπορεί να διανύσει ένα Tesla. Όπως δήλωσε ο Musk στους επενδυτές, κατά τη διάρκεια του Autonomy Day :

«Το νέο battery pack, που πιθανότατα θα μπει στην παραγωγή το επόμενο έτος, θα είναι σχεδιασμένο ειδικά για να διανύει 1 εκατ. μίλια».

Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί παράλληλα να βελτιώνει την αντοχή και σε άλλα μέρη των οχημάτων της, όπως τα λάστιχα, ώστε να «ζουν» περισσότερο και να μπορέσουν στο άμεσο μέλλον να αποτελέσουν το ιδανικό ηλεκτρικό robotaxi.

Exit mobile version