fbpx

Γιατί η Ιταλία μπλοκάρει τις εξορύξεις ;

Σύμφωνα με το πρακτορείο reuters, η Ιταλική κυβέρνηση σκοπεύει να μπλοκάρει την έκδοση περίπου 36 αδειών οι οποίες θα επέτρεπαν την έρευνα για πετρέλαιο και φυσικό αέριο.

Όπως δήλωσε ο υφυπουργός ενέργειας της χώρας :
«Η έκδοση των 36 αδειών που εκκρεμούν αυτή τη στιγμή, συμπεριλαμβανομένων των 3 αδειών που έχουν ήδη εκδοθεί για εξόρυξη στο Ιόνιο Πέλαγος, θα σταματήσει».
Σύμφωνα με το υπουργείο, η συγκεκριμένη απόφαση αναμένεται να συμπεριληφθεί σε τροποποίηση νομοθεσίας που θα συζητηθεί στο κοινοβούλιο τις επόμενες μέρες.

Το «μπλόκο» αυτό αποτελεί μέρος της προσπάθειας της κυβέρνησης να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, όπως δήλωσε το Υπουργείο Βιομηχανίας.

Στη δήλωσή του το υπουργείο τόνισε πως οι βιομηχανίες του πετρελαίου και του αερίου δεν βρίσκονται στους στρατηγικούς στόχους της Ιταλίας.

Τα αποθέματα της Ιταλίας θεωρούνται πως είναι τεράστια, ωστόσο οι έρευνες εμποδίζονται εδώ και χρόνια. Αυτή τη στιγμή η χώρα παράγει το 7,5% του φυσικού αερίου και το 7,3% του πετρελαίου, που καταναλώνει.

Ο κυβερνών συνασπισμός, δηλώνει πως θέλει να ενισχύσει τον ρόλο των ανανεώσιμων πηγών στην χώρα, και όχι να επεκτείνει το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο. Προβλέπουν πως η ηλεκτρική τους ενέργεια θα έχει απανθρακοποιηθεί πλήρως έως το 2025, ενώ θέτουν στόχο το 30% του συνόλου της ενέργειας που καταναλώνεται στην χώρα έως το 2030, να είναι «πράσινη».

Υπενθυμίζεται, πως το 2016 η Ιταλία πραγματοποίησε δημοψήφισμα για το εάν οι πολίτες επιθυμούσαν να γίνει εξόρυξη υδρογονανθράκων ή όχι. Ωστόσο αυτό κρίθηκε άκυρο, εξαιτίας χαμηλής συμμετοχής (προσήλθε το 32,5%, ενώ το όριο είναι 50%) η οποία ενδέχεται να οφείλεται στις προτροπές για αποχή από τον πρώην Ιταλό πρωθυπουργό, Ματέο Ρέντσι.

Την ίδια στιγμή, και σε «γειτονικό» τοπίο, η Ελλάδα όχι μόνο δεν έχει πραγματοποιήσει σημαντικές ενέργειες που θα συμβάλλουν στην απανθρακοποίηση της χώρας, αλλά προχωρά με διαδικασίες οι οποίες επιτρέπουν έρευνες και εξορύξεις υδρογονανθράκων, ακόμα και σε προστατευόμενες περιοχές.

 

Πληροφορίες : reuters

Μοιράσου το άρθρο :

Ακολούθησέ μας :

Ανοιχτές οι αιτήσεις για επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων του «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

Οι ενδιαφερόμενοι για αγορά ηλεκτρικού οχήματος με επιδότηση από τη δράση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας μπορούν από σήμερα να δώσουν προκαταβολή...

Το lockdown λόγω κορονοϊού είχε μικρή επίδραση στην μείωση ρύπων

Οι μειώσεις αέριων ρύπων (διοξείδιο άνθρακα, οξείδια αζώτου κ.ά.) κυμάνθηκαν από 10% έως 30% και κορυφώθηκαν τον Απρίλιο. Η πραγματική επίδραση του lockdown στο κλίμα...

(Βίντεο) Το Ford Mustang Mach-E (prototype) για πρώτη φορά on camera

Το, πιθανότατα σκηνοθετημένο, βίντεο μας δίνει μία πρώτη ματιά της δύναμης του νέου εγχειρήματος της Ford, Mustang Mach-E, με το οποίο η παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία...

Κατατέθηκε το νομοσχέδιο – Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αξίας έως 50.000 θα εξαιρούνται από το τεκμήριο διαβίωσης

Σε συνέχεια της δημόσιας διαβούλευσης για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, κατατέθηκε το σχετικό νομοσχέδιο στη Βουλή. Ακολουθεί το δελτίο τύπου από το γραφείο τύπου...

Ηλεκτροκίνηση: Σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο

Σε δημόσια διαβούλευση αναρτάται το νομοσχέδιο «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργίας της αγοράς ηλεκτροκίνησης». Η διαβούλευση θα διαρκέσει έως και...

Πρόγραμμα επιδότησης έως και 5.000 για στήριξη της ηλεκτροκίνησης

Εντός του επόμενου μήνα θα παρουσιαστούν τα κίνητρα αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ποδηλάτων και σκούτερ, όπως προανήγγειλε ο υπουργός Περιβάλλοντος, Κωστής Χατζηδάκης. Μάλιστα, στον σχεδιασμό στήριξης...

Οι ελληνικές πόλεις με τις περισσότερες Γαλάζιες Σημαίες για το 2020

Η Ελλάδα βρίσκεται στη δεύτερη θέση παγκοσμίως με 497 οργανωμένες παραλίες με Γαλάζια Σημαία. Σήμερα η Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης, υπεύθυνος φορέας του προγράμματος...