Ο Ερντογάν παρουσίασε δύο οχήματα της TOGG, η οποία θα κατασκευάσει τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Τουρκίας. Πρόκειται για ένα σεντάν και ένα C-SUV. Η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει το 2022.
Οι δυνατότητες
To C-SUV της TOGG θα κυκλοφορήσει σε δύο εκδοχές. Η πρώτη και βασική θα διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 200 ίππων στον πίσω άξονα, θα φτάνει από στάση τα 100km/h μέσα σε 7,6 δευτερόλεπτα, ενώ το powertrain θα δίνει αυτονομία 300 χιλιομέτρων.
Η δεύτερη, προχωρημένη, έκδοση, θα είναι τετρακίνητη αφού θα διαθέτει ακόμη έναν ηλεκτροκινητήρα στον μπροστινό άξονα, δίνοντας έτσι συνολικά 400 ίππους, επιτάχυνση 0-100 km/h σε 4,8 δευτερόλεπτα, με την αυτονομία να φτάνει τα 500 χιλιόμετρα.
Σύμφωνα με την εταιρεία, ένας ταχυφορτιστής θα γεμίζει το 80% της μπαταρίας μέσα σε 30 λεπτά.
Υπεύθυνος για τον σχεδιασμό ήταν ο ιταλικός οίκος Pininfarina, ο οποίος φαίνεται πως “πάτησε” αρκετά στην συνταγή του βιετναμέζικου, Vinfast, ενώ αρκετοί εντοπίζουν ομοιότητες και με το K350, ένα concept car της Pininfarina, από το 2018.
Το όχημα στο εσωτερικό του διαθέτει σύστημα infotainment, με οθόνες αφής και πολύ λίγα κουμπιά, ενώ τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού θα δίνουν στο TOGG αυτονομία Επιπέδου 2, έχοντας παράλληλα τις βάσεις για την προσέγγιση αυτονομίας Επιπέδου 3, μέσω της δυνατότητας για Over The Air Updates.
Σύμφωνα με την TOGG τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα θα διαθέτουν και καινοτομίες, όπως το “Holographic Assistant”, μία λειτουργία η οποία θα παρακολουθεί την κίνηση των ματιών προκειμένου να παρουσιάζει στον οδηγό μία 3D απεικόνιση επαυξημένης πραγματικότητας ώστε αυτός να λαμβάνει όσες πληροφορίες χρειάζεται χωρίς να παίρνει τα μάτια του από τον δρόμο.
Η παραγωγή του στην Τουρκία
Η κοινοπραξία TOGG έχει συγκεντρώσει κεφάλαια ύψους 3,3€ δισ. με πρώτο στόχο να κατασκευάσει στην Τουρκία το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Στην TOGG (Turkey’s Automobile Initiative Group) συμμετέχουν οι Anadolu Group, BMC, Kok Group, η Turkcell και η Zorlu, μητρική του κατασκευαστή τηλεοράσεων, Vestel.
CEO της εταιρείας είναι ο Gurcan Karakas, πρώην στέλεχος της Bosch, ενώ COO ο Sergio Rocha, πρώην στέλεχος της General Motors Korea.
Ο Ερντογάν είχε αναφερθεί το 2017 στον στόχο της Τουρκίας να κατασκευάσει ένα δικό της αυτοκίνητο. Το 2018 ιδρύθηκε η κοινοπραξία TOGG, η οποία πλέον αναλαμβάνει να φέρει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην τουρκική αγορά, ενώ ο Τούρκος Πρόεδρος ελπίζει πως η TOGG θα παίξει ρόλο και στην διεθνή αυτοκινητοβιομηχανία, ξεκινώντας την επέκταση από την Ευρώπη.
Αναφερόμενος σε προηγούμενη προσπάθεια της Τουρκίας το 1961 να παράγει ένα εγχώριο αυτοκίνητο, το Devrim, ο Πρόεδρος της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογάν δήλωσε
“Κατάφεραν να εμποδίσουν την παραγωγή του Devrim αλλά δεν θα μπορέσουν να εμποδίσουν αυτό το αυτοκίνητο.”
Yeni Lige yolculuğum başladı…
Teşekkürler Türkiyem!#YeniLigeYolculuk#TOGGhttps://t.co/JKIdgmkU8Y pic.twitter.com/bCa1dtfo8Z— Türkiye’nin Otomobili (@TOGG2022) December 27, 2019
Η Τουρκία έχει ήδη επαφή με την σημερινή αυτοκινητοβιομηχανία αφού είναι εξαγωγέας αυτοκινήτων όπως Toyota, Renault, Ford, Fiat, Hyundai και άλλες. Πριν από λίγους μήνες η Volkswagen δεν προχώρησε με την τελική της απόφαση να κατασκευάσει εργοστάσιο παραγωγής στην Τουρκία, έπειτα από διεθνείς αντιδράσεις για την στρατιωτική εμπλοκή της χώρας στην Συρία.
Παράλληλα για την TOGG έχουν ανακοινωθεί φοροαπαλλαγές, στήριξη από την τουρκική κυβέρνηση και εκτιμήσεις για 4.000 θέσεις εργασίες από το συγκεκριμένο έργο. Η μονάδα παραγωγής αναμένεται να τοποθετηθεί στην περιοχή Gemlik, βορειοδυτικά της Προύσας, ενώ σύμφωνα με τον Ερντογάν έως το 2022 θα υπάρχει επαρκές δίκτυο φόρτισης.