fbpx

Ελλάδα, Ισραήλ, Κύπρος υπέγραψαν για τον αγωγό φυσικού αερίου EastMed, η Ιταλία απέχει

Ολοκληρώθηκε η τελετή της Διακυβερνητικής Συμφωνίας για τον αγωγό φυσικού αερίου EastMed, μεταξύ Ισραήλ, Κύπρου και Ελλάδας, παρουσία Μητσοτάκη, Αναστασιάδη, Νετανιάχου, αλλά και τους υπουργούς ενέργειας των τριών χωρών οι οποίοι υπέγραψαν την συμφωνία.

Τα βασικά χαρακτηριστικά του έργου

Ο αγωγός θα διασυνδέει τα κοιτάσματα φυσικού αερίου της Νοτιοανατολικής Μεσογείου από το Ισραήλ, με το Ευρωπαϊκό Σύστημα Φυσικού Αερίου, μέσω της Ελλάδας. Το μήκος του θα είναι 1.872 χλμ. εκ των οποίων τα 537 χλμ. του αγωγού θα είναι χερσαία.

Η δυναμικότητά του υπολογίζεται σε 10 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως, ενώ ενδέχεται να υπάρξει η δυνατότητα επέκτασης της δυναμικότητας έως και 20 δισ. κυβικά μέτρα/έτος.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου Eastmed μέχρι και την Ιταλία υπολογίζεται σε 6 δισ. ευρώ.

Βασικά του τμήματα είναι τα παρακάτω :

  • 165 χιλιόμετρα (υποθαλάσσιος αγωγός) από την Λεκάνη της Λεβαντίνης μέχρι την Κύπρο.
  • 732 χιλιόμετρα (υποθαλάσσιος αγωγός) από την Κύπρο έως την Κρήτη.
  • 421 χιλιόμετρα (υποθαλάσσιος αγωγός) από την Κρήτη μέχρι την Πελοπόννησο.
  • 292 χιλιόμετρα από την Πελοπόννησο μέχρι τα παράλια του Πατραϊκού κόλπου
  • 17 χιλιόμετρα (υποθαλάσσιος αγωγός) για τη διάσχιση του Πατραϊκού κόλπου.
  • 245 χιλιόμετρα από την Δυτική Ελλάδα μέχρι το Φλωροβούνι Θεσπρωτίας.

Συμφωνία για φυσικό αέριο με τον αγωγό Eastmed

Στο Φλωροβούνι προβλέπεται η διασύνδεσή του με τον υποθαλάσσιο αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας – Ιταλίας ΠΟΣΕΙΔΩΝ, με μήκος 210 χιλιόμετρα και το κόστος κατασκευής να υπολογίζεται σε 0,9 δισ. ευρώ.

Την ανάπτυξη του Eastmed έχουν αναλάβει από το 2013 ισομερώς η ΔΕΠΑ και η Ιταλική EDISON, μέσω της εταιρείας Υποθαλάσσιος Αγωγός Φυσικού Αερίου Ελλάδος – Ιταλίας ΠΟΣΕΙΔΩΝ Α.Ε.

Σύμφωνα με τον υφιστάμενο σχεδιασμό πρόκειται για έργο πενταετίας.

Οι δηλώσεις

Ο Πρωθυπουργός Ελλάδας, Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε την συμβολή του αγωγού στην ειρήνη και την γεωστρατηγική σταθερότητα στην περιοχή, προσθέτοντας πως έτσι θα αναβαυμιστεί ο γεωστρατηγικός ρόλος Ελλάδας και Κύπρου καθιστώντας την Ελλάδα κρίσιμο παίκτη στην ενεργειακή τροφοδοσία της περιοχής.

Ο πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας κ. Νίκος Αναστασιάδης από την πλευρά του στάθηκε στην ιστορική σημασία που έχει η συγκεκριμένη τριμερής συνεργασία η οποία θα συνδέει τα κράτη της περιοχής χωρίς να προωθεί την αντιπαλότητα στη Μέση Ανατολή, ενώ προσδοκά πως έτσι θέτονται οι βάσεις για πιο ισχυρή συνεργασία της Κύπρου με τα κράτη της Μέσης Ανατολής.

Ο Ισραηλινός πρωθυπουργός συμφώνησε πως πρόκειται για ιστορική μέρα και ταυτόχρονα προσκάλεσε χώρες που επιθυμούν να συνδράμουν σε αυτό το έργο να το ενισχύσουν.
“Δεν πάμε εναντίον κανενός αλλά δουλεύουμε για το καλό των λαών μας.”
“Πέρα από τις εξωτερικές σχέσεις, έχουμε δημιουργήσει και μια κοινή συνεργασία με άλλες χώρες της ανατολικής μεσογείου. Θέλουμε να εντατικοποιήσουμε αυτά που είναι προς το κοινό μας συμφέρον.”

Τα επόμενα βήματα για την ολοκλήρωση και τα πιθανά προβλήματα

Η Ιταλία : Η Ιταλία δεν έχει ακόμα υπογράψει την συμφωνία. Προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο απαιτείται η συναίνεση της Ιταλίας η οποία έως τώρα έχει εμφανίσει ορισμένες διαφωνίες. Θέλει να προστατέψει την εμπορική της συμμαχία με την Τουρκία, η οποία δεν θα ήθελε να πραγματοποιηθεί ο Eastmed. Παράλληλα, τοπικές κοινότητας αντιδρούν αφού ένα τέτοιο έργο θα τις επηρέαζε αρνητικά, ενώ και η ίδια η ιταλική κυβέρνηση δεν είναι ιδιαίτερα θετική σε ένα τέτοιο έργο, προσπαθώντας να στηρίξει την στροφή της στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

Οι υπόλοιπες σημαντικές αποφάσεις αναμένεται να παρθούν το 2021, αφού στα μέσα του έτους υπολογίζεται να έχουν ολοκληρωθεί οι τεχνικές μελέτες, ενώ στα τέλη του ίδιου έτους θα ξεκινήσουν οι αδειοδοτήσεις και θα παρθούν οι τελικές επενδυτικές αποφάσεις. Εφόσον ολοκληρωθούν τα παραπάνω θα πρέπει να βρεθεί αγοραστής φυσικού αερίου του Eastmed για την Ευρωπαϊκή αγορά, προκειμένου να προχωρήσει το έργο.

Μοιράσου το άρθρο :

Ακολούθησέ μας :

Ανοιχτές οι αιτήσεις για επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων του «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

Οι ενδιαφερόμενοι για αγορά ηλεκτρικού οχήματος με επιδότηση από τη δράση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας μπορούν από σήμερα να δώσουν προκαταβολή...

Το lockdown λόγω κορονοϊού είχε μικρή επίδραση στην μείωση ρύπων

Οι μειώσεις αέριων ρύπων (διοξείδιο άνθρακα, οξείδια αζώτου κ.ά.) κυμάνθηκαν από 10% έως 30% και κορυφώθηκαν τον Απρίλιο. Η πραγματική επίδραση του lockdown στο κλίμα...

(Βίντεο) Το Ford Mustang Mach-E (prototype) για πρώτη φορά on camera

Το, πιθανότατα σκηνοθετημένο, βίντεο μας δίνει μία πρώτη ματιά της δύναμης του νέου εγχειρήματος της Ford, Mustang Mach-E, με το οποίο η παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία...

Κατατέθηκε το νομοσχέδιο – Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αξίας έως 50.000 θα εξαιρούνται από το τεκμήριο διαβίωσης

Σε συνέχεια της δημόσιας διαβούλευσης για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, κατατέθηκε το σχετικό νομοσχέδιο στη Βουλή. Ακολουθεί το δελτίο τύπου από το γραφείο τύπου...

Ηλεκτροκίνηση: Σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο

Σε δημόσια διαβούλευση αναρτάται το νομοσχέδιο «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργίας της αγοράς ηλεκτροκίνησης». Η διαβούλευση θα διαρκέσει έως και...

Πρόγραμμα επιδότησης έως και 5.000 για στήριξη της ηλεκτροκίνησης

Εντός του επόμενου μήνα θα παρουσιαστούν τα κίνητρα αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ποδηλάτων και σκούτερ, όπως προανήγγειλε ο υπουργός Περιβάλλοντος, Κωστής Χατζηδάκης. Μάλιστα, στον σχεδιασμό στήριξης...

Οι ελληνικές πόλεις με τις περισσότερες Γαλάζιες Σημαίες για το 2020

Η Ελλάδα βρίσκεται στη δεύτερη θέση παγκοσμίως με 497 οργανωμένες παραλίες με Γαλάζια Σημαία. Σήμερα η Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης, υπεύθυνος φορέας του προγράμματος...