fbpx

Elon Musk :Στη δημοσιότητα το μήνυμα που έστειλε στους υπαλλήλους του για τις απολύσεις

Ο CEO της Tesla, Elon Musk, ειδοποίησε τους υπαλλήλους προχθές με ένα δημόσιο email γεμάτο με νέα τα οποία έχουν ρίξει την αξία της μετοχής της στο -13% μέχρι αυτή τη στιγμή. Εκεί ανέφερε τις κινήσεις που πρέπει να κάνει η εταιρεία ώστε να παραμείνει ανταγωνιστική και κερδοφόρα, ενώ γνωστοποίησε και τα κέρδη με τα οποία η Tesla θα κλείσει το 4ο τρίμηνο.

Και τα δύο αυτά νέα είχαν αρνητικό πρόσημο, αφού ο Elon Musk ανακοίνωσε ότι το προσωπικό θα μειωθεί κατά 7%, συμπληρώνοντας πως τα κέρδη θα είναι λιγότερα από τα 312 εκατομμύρια δολάρια κερδοφορίας που πέτυχε η εταιρεία το 3ο τρίμηνο του 2018.

Τα νέα που αφορούν το προσωπικό δεν είναι πρωτόγνωρα αφού πέρυσι ο CEO της Τέσλα είχε εκφραστεί με σκληρή γλώσσα προς τους υπερβολικά πολλούς εργολάβους και μάνατζερ που έχουν εγκατασταθεί στην εταιρεία χωρίς να προσφέρουν κάτι. Αξίζει να αναφερθεί ότι παρά τις απολύσεις, σε σχέση με πέρυσι η εταιρεία είχε αυξήσει το εργατικό της δυναμικό κατά 30%. Το ποσοστό αυτό σύμφωνα με τον Μασκ αποδείχθηκε υπερβολικά υψηλό και απαγορευτικό εάν η εταιρεία θέλει να παραμείνει ανταγωνιστική και να προσφέρει την πιο οικονομική version του Model 3.

Tesla Model 3

Ακολουθεί αναλυτικά το email που έστειλε στους υπαλλήλους :

18 Ιανουαρίου, 2019

Όπως όλοι βιώσαμε από πρώτο χέρι, η περσινή χρονιά ήταν η πιο δύσκολη στην ιστορία της Tesla. Ωστόσο, με τις προσπάθειές σας το 2018 ήταν επίσης η πιο επιτυχημένη χρονιά για την Tesla : το τελευταίο τρίμηνο μόνο, παραδώσαμε όσα αυτοκίνητα είχαμε παραδώσει ολόκληρο το 2017 και ολόκληρο το έτος σχεδόν όσα είχαμε παραδώσει όλα τα προηγούμενα έτη, μαζί! Το Model 3 επίσης έγινε το premium όχημα με τις υψηλότερες πωλήσεις για το 2018 στις ΗΠΑ. Αυτό είναι πραγματικά αξιοσημείωτο και κάτι που λίγοι θεωρούσαν επιτεύξιμο λίγο καιρό πριν.

Κοιτώντας μπροστά στην αποστολή μας του να επιταχύνουμε την έλευση βιώσιμων μεταφορών και ενέργειας, κάτι που είναι σημαντικό για κάθε μορφή ζωής στη Γη, αντιμετωπίζουμε μία εξαιρετικά δύσκολη πρόκληση : να φτιάξουμε τα αυτοκίνητά μας, τις μπαταρίες μας και τα ηλιακά προϊόντα σε ανταγωνιστικό κόστος με ορυκτά καύσιμα. Ενώ έχουμε σημειώσει μεγάλη πρόοδο, τα προϊόντα μας συνεχίζουν να είναι πολύ ακριβά για τους περισσότερους. Η Tesla φτιάχνει αυτοκίνητα μόνο εδώ και μια δεκαετία και βρισκόμαστε απέναντι σε τεράστιους και εδραιωμένους ανταγωνιστές. Η επιρροή που έχει αυτό είναι ότι η Tesla πρέπει να εργάζεται πολύ σκληρότερα απ’ ότι οι υπόλοιποι προκειμένου να επιβιώσει, κατασκευάζοντας παράλληλα προσιτά και βιώσιμα προϊόντα.

Το 3ο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, καταφέραμε να πετύχουμε κερδοφορία 4%. Ενώ σαν ποσοστό είναι μικρό, το θεωρώ το πρώτο μας σημαντικό κέρδος αυτά τα 15 χρόνια απ’ όταν δημιουργήσαμε την Τέσλα. Ωστόσο, αυτό εν μέρει οφείλεται στο ότι προτιμήσαμε να πουλήσουμε τις πιο ακριβές εκδοχές του Model 3 στην Βόρεια Αμερική. Το 4ο τρίμηνο, τα πρώτα προκαταρκτικά αποτελέσματα δείχνουν ότι πετύχαμε πάλι κέρδος, αλλά μικρότερο απ’ ότι στο 3ο τρίτο τρίμηνο. Αυτό το τρίμηνο, όπως και το τρίτο, οι αποστολές των υψηλότερα τιμολογημένων Model 3 (αυτή τη φορά σε Ευρώπη και Ασία) ελπίζουμε να μας επιτρέψει, με μεγάλη δυσκολία, προσπάθεια και λίγη τύχη, να στοχεύσουμε ένα πολύ μικρό κέρδος.

Ωστόσο, ξεκινώντας από τον Μάϊο, θα χρειαστεί να παραδώσουμε τουλάχιστον τις εκδοχές του Model 3 με τη μεσαία αυτονομία σε όλες τις αγορές, ενώ πρέπει να προσεγγίσουμε περισσότερους πελάτες που θα μπορούν να αγοράσουν τα οχήματά μας. Επιπροσθέτως, πρέπει να συνεχίσουμε να κάνουμε πρόοδο προς τις πιο φθηνές εκδοχές του Model 3. Αυτή τη στιγμή, το πιο οικονομικό προϊόν που προσφέρουμε είναι το μεσαίας εμβέλειας Model 3 (425 χιλιόμετρα) με premium ήχο και εσωτερικό , στα 38.700€. Η ανάγκη για ένα πιο οικονομικό μοντέλο του Model 3 γίνεται ακόμα μεγαλύτερη την 1η του Ιουλίου, όταν και η πίστωση φόρου των ΗΠΑ θα ξαναμειωθεί κατά 50%, κάνοντας το αυτοκίνητό μας κατά 1.650€ ακριβότερο, και πάλι στο τέλος του έτους θα καταργηθεί τελείως.

Ζητώ συγνώμη για όλους αυτούς τους αριθμούς, αλλά θέλω να σιγουρευτώ πως γνωρίζετε όλα τα γεγονότα και τους αριθμούς και το ότι ο δρόμος μπροστά μας είναι πολύ δύσκολος. Αυτό δεν είναι νέο για εμάς, πάντα αντιμετωπίζαμε σημαντικές προκλήσεις, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα που αντιμετωπίζουμε. Υπάρχουν πολλές άλλες εταιρείες που μπορούν να προσφέρουν μία καλύτερη ισορροπία μεταξύ ζωής-δουλειάς, διότι είναι μεγαλύτερες και πιο ώριμες ή βρίσκονται σε βιομηχανίες που δεν είναι τόσο έντονα ανταγωνιστικές. Το να φτιάξουμε οικονομικά και «πράσινα» προϊόντα σε μεγάλη κλίμακα, σίγουρα απαιτεί υπερβολική προσπάθεια και αμείλικτη δημιουργικότητα, αλλά για να πετύχουμε στην αποστολή μας είναι σημαντικό να διασφαλιστεί ότι το μέλλον θα είναι καλό, οπότε πρέπει να κάνουμε τα πάντα ώστε να εξελιχθούμε προς αυτό το σκοπό.

Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, δυστυχώς δεν έχουμε επιλογή παρά να μειώσουμε το προσωπικό πλήρους απασχόλησης κατά 7% (αυξήσαμε το εργατικό μας δυναμικό κατά 30% πέρυσι, το οποίο είναι περισσότερο από αυτό που μπορούμε να υποστηρίξουμε) και να διατηρήσουμε μόνο τους απολύτως απαραίτητους εργολάβους και προσωρινούς υπαλλήλους. Η Tesla θα πρέπει να κάνει αυτές τις περικοπές αυξάνοντας παράλληλα τον ρυθμό παραγωγής του Model 3 και κάνοντας πολλές κατασκευαστικές και μηχανικές βελτιώσεις τους ερχόμενους μήνες. Η βελτίωση του όγκου και του σχεδιασμού της παραγωγής είναι ζωτικής σημασίας για την Τέσλα προκειμένου να πετύχει στην οικονομία κλίμακας που απαιτείται ώστε να κατασκευάσει το Model 3 με κανονική εμβέλεια (354 χιλιόμετρα) και κανονικό εσωτερικό χώρο, με τιμή 30.000€, παραμένοντας παράλληλα μία βιώσιμη εταιρεία. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος.

Προς όσους αποχωρούν, σας ευχαριστώ για όλα όσα έχετε κάνει ώστε να εξελιχθεί η αποστολής μας. Είμαι βαθιά ευγνώμων για όσα προσφέρατε στην Τέσλα. Δεν θα ήμασταν εδώ που είμαστε σήμερα χωρίς εσάς.

Για όσους μένουν, παρόλο που υπάρχουν πολλές προκλήσεις μπροστά μας, πιστεύω ότι έχουμε τις πιο συναρπαστικές επερχόμενες κυκλοφορίες προϊόντων από κάθε άλλη εταιρεία καταναλωτικών αγαθών στον κόσμο. Πλήρως αυτόνομη οδήγηση, το Model Y, το Semi, το Tesla Truck και το Tesla Roadster σε ότι αφορά τα οχήματα, και το Powerwall/pack και την Ηλιακή Οροφή σε ότι αφορά τα προϊόντα ενέργειας, τα οποία είναι μόνο η αρχή.

Με τιμά το ότι εργάζομαι μαζί σας.

Ευχαριστώ για όλα,

Elon

Μοιράσου το άρθρο :

Ακολούθησέ μας :

Οι νέες μειωμένες τιμές της Tesla για την Ελλάδα

Οι σημαντικές πτώσεις τιμών φτάνουν και τις 9.000 ευρώ για τα Model 3 και Model Y στην Ελλάδα, ενώ τα οφέλη είναι ακόμα μεγαλύτερα...

Το ηλεκτρικό φορτηγό 240 τόνων που φορτίζει σε μισή ώρα

Ένα φορτηγό Liebherr 240 τόνων για χρήση σε ορυχεία, πρόκειται να εξοπλιστεί με ένα σύστημα μπαταρίας χωρητικότητας 1,4 MWh. Το σύστημα αυτό αναπτύχθηκε από την...

Κινεζική εταιρία φωτοβολταϊκών επενδύει με εργοστάσιο στις ΗΠΑ

Η Κινεζική JA Solar αναμένεται να ανοίξει το πρώτο της εργοστάσιο στις ΗΠΑ. Η εταιρία είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος κατασκευαστής φωτοβολταϊκών, παγκοσμίως, βάσει ισχύος. Η...

Ατύχημα με νεκρή νεαρή αρκούδα στη Φλώρινα

Η νεαρή αρκούδα βρέθηκε σε χωράφι, χτυπημένη στο κεφάλι από άγνωστο διερχόμενο όχημα. Δίπλα από τον δρόμο Φλώρινας-Αμυνταίου, στο ύψος του Αμμοχωρίου εντοπίστηκε η νεκρή...

Τα σχέδια της Mercedes-Benz για διεθνές δίκτυο σταθμών φόρτισης

Η Mercedes-Benz αυξάνει τους σταθμούς φόρτισης. Στο πλαίσιο του διεθνούς συνεδρίου CES 2023 στο Λας Βέγκας, ανακοίνωσε τα σχέδιά της για στήριξη του δικτύου...

Επιδότηση για φωτοβολταϊκά στέγης : Νέες πληροφορίες για τις αιτήσεις

Η επιδότηση για τα φωτοβολταϊκά στη στέγη έρχεται μέσω ΕΣΠΑ, REPower EU και Ταμείο Ανάπτυξης και αναμένεται να καλύψει σε μεγάλο ποσοστό εγκαταστάσεις φωτοβολταϊκών...

Μεταχειρισμένα Tesla : πτώση στην τιμή των αυτοκινήτων

Τα τελευταία χρόνια η Tesla είχε αυξήσει τις αρχικές τιμές πώλησης, οδηγώντας έτσι σε άνοδο και τις τιμές πώλησης των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων. Οι αυξήσεις...