fbpx

Η Tesla με την CATL, η Panasonic με την Toyota

Η CATL θα φτιάχνει μπαταρίες για την Tesla, ενώ η Panasonic θα συνεργαστεί με την Toyota

Η Tesla μειώνει την εξάρτησή της από την Panasonic, κλείνοντας συμφωνία με ακόμα μία μεγάλη εταιρεία, ενώ η Panasonic συνεργάζεται με την Toyota.

Οι συμμαχίες με προμηθευτές μπαταριών παίζουν καθοριστικό ρόλο στην επεκτατική στρατηγική της Tesla και την ηλεκτροκίνηση γενικότερα, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία δεν αρκεί να αυξάνει την παραγωγή των οχημάτων της εάν δεν έχει εξασφαλίσει αρκετές και υγιείς συνεργασίες με προμηθευτές της. Έως τώρα η Tesla, αλλά και πολλές ακόμη αυτοκινητοβιομηχανίες, έχει δει την παραγωγή της να περιορίζεται αισθητά από τους προμηθευτές μπαταριών. Η εταιρεία σε αυτή τη λογική της απεξάρτησης από την Panasonic συνεχίζει να αυξάνει τους προμηθευτές της, καθώς ενδεχόμενες ελλείψεις μπαταριών θα έβαζαν φρένο στους στόχους και την ανοδική της πορεία.

Η κορυφαία εταιρεία αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, το καλοκαίρι του 2019 ανακοίνωσε την συνεργασία της με την LG Chem η οποία βρίσκεται αρκετά κοντά (320 χιλιόμετρα) στο Gigafactory της Σανγκάη, διευκολύνοντας έτσι τις ανάγκες των Model 3 και ίσως του Model Y. Στην ίδια λογική, η Tesla μόλις ανακοίνωσε πως θα συνεργαστεί και με την CATL, έναν ακόμη μεγάλο προμηθευτή μπαταριών με εγκαταστάσεις κοντά στο εργοστάσιο της Κίνας. Η συνεργασία τους θα ισχύσει από τον Ιούλιο του 2020 έως τον Ιούνιο του 2022, ενώ δεν έχουν τεθεί αγοραστικοί περιορισμοί προμηθευόμενων ποσοτήτων στην Tesla.

Η CATL είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών της Κίνας και αρχικά θα προμηθεύει την Tesla για τις ανάγκες της στην Σανγκάη, χωρίς βέβαια να αποκλείεται η μελλοντική προμήθεια και άλλων Gigafactories. Η συνεργασία της εταιρείας του Έλον Μασκ με την CATL δεν είναι αποκλειστική, ενώ η Κινεζική εταιρεία επεκτείνει τις δραστηριότητες στην ηλεκτροκίνηση και με άλλες συνεργασίες, μεταξύ των οποίων η BMW, η Honda και η Σουηδική NEVS (πρώην Saab). Η ετήσια παραγωγή της αυτή τη στιγμή βρίσκεται στα 17.5 GWh, ενώ ηδη σχεδιάζει εργοστάσιο των 24 GWh, το οποίο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία από το 2021.

Η Panasonic συνεχίζει να αποτελεί τον μεγαλύτερο προμηθευτή της Tesla, ωστόσο η αποκλειστική συνεργασία η οποία υπήρχε στο παρελθόν έχει τελειώσει και αυτό αναμένεται να δώσει μεγαλύτερη ελευθερία στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία η οποία στοχεύει να παραδώσει 500.000 αυτοκίνητα το 2020. Η Tesla πλέον διαθέτει 3 προμηθευτές μπαταριών, ενώ δεν έχει κρύψει την πρόθεσή της να κατασκευάσει και δικές της μπαταρίες κάποια στιγμή, στα χνάρια της BYD.

Νέο βήμα της Toyota προς την ηλεκτροκίνηση με την βοήθεια της Panasonic

Τέλος, η αναμενόμενη συνεργασία της Panasonic με την Toyota έλαβε μορφή με την ίδρυση της κοινοπραξίας με το όνομα “Prime Planet Energy and Solutions”, όπου η Toyota θα κατέχει το 51%, απασχολώντας περισσότερους από 5.000 υπαλλήλους. Σύμφωνα με πληροφορίες του πρακτορείου Reuters, το μέγεθος των μπαταριών της νέας εταιρείας θα είναι ίδιο με αυτό των μπαταριών που φτιάχνει η Panasonic για την Tesla, ωστόσο η σύστασή τους θα είναι διαφορετική.

Σε σχετική ανακοίνωσή της η Toyota αναφέρει πως η κοινοπραξία θα παρέχει φθηνές και ποιοτικές μπαταρίες υψηλής απόδοσης, όχι μόνο για την Toyota, αλλά και για άλλους πελάτες της. Οι δύο εταιρείες διατηρούν πολυετή συνεργασία, κυρίως για τα υβριδικά μοντέλα της Toyota. Η συγκεκριμένη κίνηση της Toyota αποτελεί μία από τις λίγες προσεγγίσεις της προς τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αφού η κορυφαία σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανία έως σήμερα ποντάρει πολύ περισσότερα στα υβριδικά.