fbpx

Απίστευτο ράλι για την μετοχή της Tesla – Πώς έφτασε εκεί

Απίστευτο ράλι της Tesla στο χρηματιστήριο – Πως έφτασε εκεί

Η Tesla συνεχίζει την ξέφρενη πορεία της στο χρηματιστήριο, η οποία είχε ξεκινήσει πριν ακόμα ανακοινωθούν τα ευχάριστα αποτελέσματα του τέταρτου τριμήνου.

Η εταιρεία αυτή τη στιγμή ετοιμάζεται να σπάσει και να ξεπεράσει το “φράγμα” των $800 ανά μετοχή, λίγες ώρες αφού ξεπέρασε τα $700. Μόλις ένα μήνα πριν, η αξία της βρισκόταν στα $443! Έκτοτε ορισμένα γεγονότα που έχουμε αναφέρει εδώ και εδώ  έφεραν την εταιρεία σε θέσεις ρεκόρ πριν και μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του Q4, ωστόσο λίγες ώρες πριν λίγοι, αλλά βασικοί, παράγοντες έστειλαν την εταιρεία σε νέα ύψη, με μεγαλύτερη ακόμα αύξηση. Αυτή τη στιγμή η αξία κεφαλαιοποίησης της εταιρείας υπολογίζεται πως θα προσεγγίσει τα $145 δισ. !

Πώς έφτασε στα $700

Σύμφωνα με εκτιμήσεις η χθεσινή αύξηση οφείλεται σε νέες προβλέψεις των… αισιόδοξων αναλυτών, οι οποίοι άλλαξαν σημαντικά την μακροχρόνια εκτίμηση αξίας $4.000/μετοχή σε $7.000/μετοχή για το 2024, προβλέποντας έτσι μελλοντική κεφαλαιοποίηση στα $1,3 τρισ. Παράλληλα, εκτιμάται πως οι αυξήσεις ενισχύθηκαν από short sellers οι οποίοι κάλυψαν μαζικά τις απώλειές τους, αφού είχαν ποντάρει σε πτώση της μετοχής της Tesla, κάτι που δεν συνέβη. Έτσι η Tesla γίνεται λιγότερο ελκυστική για όσους έως τώρα “τζόγαραν” στην αποτυχία της.

Πώς ξεπέρασε τα $800

 

Ωστόσο, το πρόσφατο ράλι που βάζει την μετοχή της Tesla άνω των $800/μετοχή, οφείλεται σε μία πιο σημαντική εξέλιξη η οποία σχετίζεται με την βιωσιμότητα του επιχειρηματικού μοντέλου της ηλεκτροκίνησης, στο σύνολό του. Ο βασικός προμηθευτής μπαταριών της Tesla, Panasonic, έως σήμερα δεν είχε δει κέρδη από την ενασχόλησή του με την ηλεκτροκίνηση προβληματίζοντας τους αναλυτές. Και αυτό γιατί έδειχνε πως όσο καλή και επιτυχημένη και να είναι η Tesla στα αυτοκίνητά της, εάν αυτό δεν συνοδεύεται από ένα βιώσιμο μοντέλο όπου οι προμηθευτές θα μπορούν να βγάλουν κέρδη παρέχοντας μπαταρίες σε μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, το νέο εγχείρημα της ηλεκτροκίνησης θα έβρισκε τεράστιο εμπόδιο αφού παρά την ζήτηση των καταναλωτών δεν θα υπήρχαν κατασκευαστές μπαταριών να ενδιαφερθούν για κάτι που δεν παράγει κέρδη.

Με την ανακοίνωσή της, η Panasonic πλέον δήλωσε κέρδη από την συνεργασία της με την Tesla, αλλάζοντας σημαντικά το τοπίο, αφού πλέον παρουσιάζεται ευκαιρία κέρδους όχι μόνο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και τους προμηθευτές τους. Το proof of concept των Tesla/Panasonic πιθανότατα έπαιξε ρόλο και στην συνεργασία της Panasonic με την Toyota, με την πρώτη να διαθέτει πλέον την φόρμουλα της κερδοφόρας ενασχόλησης με την ηλεκτροκίνηση. Παράλληλα, ισχυροποιείται η θέση της Tesla καθώς ο βασικός προμηθευτής της δείχνει να βελτιώνεται συνεχώς, μειώνοντας έτσι τις πιθανότητες για δυσάρεστες εκπλήξεις οι οποίες θα μπορούσαν να επηρεάσουν αρνητικά την εταιρεία του Elon Musk.

Συγκεκριμένα η Panasonic για το τρίμηνο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου δήλωσε λειτουργικά κέρδη $915 εκατομμυρίων για τις δραστηριότητές της με την Tesla, στις ΗΠΑ. Πρόκειται για μία αύξηση της τάξης του 3%, δηλαδή 49% μεγαλύτερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Ο CFO της Panasonic, Hirokazu Umeda, δηλώνει

“Βρίσκουμε ρυθμό όσο η Tesla επεκτείνει γρήγορα τις δραστηριότητές της. Ο υψηλότερος όγκος παραγωγής μας βοηθά να μειώσουμε τα κόστη των υλικών και να διαγράψουμε τις ζημίες μας.”

Η Panasonic επένδυσε για πρώτη φορά στην Tesla το 2010, ενώ έχτισε το Gigafactory στη Νεβάδα το 2014 προκειμένου να μεταβάλλει τις δραστηριότητές της από τα χαμηλών κερδών ηλεκτρονικά είδη, σε εξαρτήματα αυτοκινήτων. Η σχέση των δύο αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα αφού αρκετές φορές η εταιρεία δεν διέθετε επαρκείς ποσότητες για την Tesla , αποτελώντας έτσι ένα αρκετά σημαντικό bottleneck για την πορεία της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Εκτός αυτού, η Ιαπωνική πολυεθνική αρνήθηκε να συνεργαστεί με την Tesla για το Gigafactory της Κίνας, λήγοντας έτσι την αποκλειστική τους συνεργασία, κάτι που οδήγησε την εταιρεία του Elon Musk στο να διευρύνει την συνεργασία της και με νέους προμηθευτές μπαταριών, την LG Chem και την CATL. Οι δύο νέοι συνεργάτες επηρεάστηκαν επίσης θετικά από το… success story της συνεργασίας μεταξύ Tesla και Panasonic, αφού είδαν τις μετοχές τους να αυξάνονται κατά 10%, ενώ αυξήσεις των μετοχών παρατηρήθηκαν και για άλλες εταιρείες μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως η Samsung SDI.

Η εταιρεία αν και αποτελεί την δεύτερη σε χρηματιστηριακή αξία αυτοκινητοβιομηχανία, μετά την Toyota, την οποία πλησιάζει όλο και περισσότερο, έχει αρκετό δρόμο όσον αφορά τις πωλήσεις. Πριν από λίγους μήνες ο Elon Musk είχε καλέσει το προσωπικό να μην αποπροσανατολίζεται από τις επιτυχίες του χρηματιστηρίου καθώς βασικός στόχος της εταιρείας παραμένουν τα… χειροπιαστά νούμερα, όπως οι αυξημένες παραδόσεις και πωλήσεις.

*update : η μετοχή της εταιρείας βρίσκεται στα $900/μετοχή μέσα σε λίγες ώρες. Η αξία κεφαλαιοποίησής της κυμαίνεται στα $160 δισ.