To πολύ-αναμενόμενo, αμιγώς ηλεκτρικό σεντάν της Porsche, η Taycan, μόλις αποκαλύφθηκε, με τις εκδόσεις Turbo και Turbo S, ενώ εντυπωσίασε με την απόδοση και την εμφάνιση της.
Στα αποκαλυπτήρια της Porsche Taycan οι προσδοκίες ήταν υψηλές και το γερμανικό μοντέλο δείχνει να τις ικανοποιεί. Η εταιρεία δείχνει να κράτησε σε μεγάλο βαθμό τον εξαιρετικό αρχικό εξωτερικό σχεδιασμό του Mission E που είχε παρουσιάσει στην έκθεση της Φρανκφούρτης το 2015, ενώ η απόδοσή του είναι αυτή που αρμόζει σε ένα sport όχημα.
Απόδοση
Στην πρεμιέρα της Taycan παρουσιάστηκαν μόνο οι ακριβές εκδόσεις, Turbo και Turbo S, με την βασική διαφορά μεταξύ των δύο εκδόσεων να εντοπίζεται στην μεγαλύτερης ισχύος overboost λειτουργία της S. Και οι δύο εκδόσεις δίνουν 617 PS (460 kW) ως βάση με δύο ηλεκτροκινητήρες και τετρακίνηση, ωστόσο με overboost η Turbo φτάνει τα 671 PS (560 kW) με 850 Nm ροπής, ενώ η Turbo S φτάνει τους 750 ίππους με 1.005 Nm ροπής.
Έτσι, σε συνδυασμό με το launch control οι Turbo και Turbo S επιταχύνουν από 0 σε 100km/h σε μόλις 3 και 2,6 δευτερόλεπτα, αντίστοιχα! Η μέγιστη ταχύτητα της Taycan είναι τα 260 km/h ενώ η S καταφέρνει να πιάσει τα 200 km/h σε μόλις 9,8 δευτερόλεπτα. Η εντυπωσιακή Porsche είναι μάλιστα εξοπλισμένη με κιβώτιο δύο ταχυτήτων, με την πρώτη σχέση να είναι υπεύθυνη για την γρήγορη επιτάχυνση και την δεύτερη για την βέλτιστη απόδοση στις υψηλές ταχύτητες. Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει έως τώρα γνωστά η αλλαγή μεταξύ των ταχυτήτων δεν θα γίνεται εύκολα αντιληπτή από τον οδηγό, όπως συμβαίνει με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Φόρτιση και αυτονομία
Η Porsche δείχνει να έχει κάνει άριστη δουλειά και με την μπαταρία της, αφού σύμφωνα με όσα έχουν ανακοινωθεί, καταφέρνει να προσφέρει αρκετά ελκυστικά και ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά όσον αφορά τις μπαταρίες της.
Καταφέρνει να γίνει το πρώτο όχημα παραγωγής με τη δυνατότητα να φορτίζει στα 270 kW, ενώ η ενέργεια αποθηκεύεται σε μπαταρία των 93,4 kWh. Η φόρτιση από 5% σε 80% σε ταχυφορτιστές των 270 kW αναμένεται να παίρνει μόλις 23 λεπτά, ενώ στους πιο κοινούς φορτιστές των 50 kW θα απαιτούνται περίπου 90 λεπτά. Η πλήρης φόρτιση σε σπίτι με φορτιστή των 11 kW θα χρειάζεται περίπου 9 ώρες. Η εταιρεία, μεταξύ άλλων, οφείλει τις εντυπωσιακές ταχύτητες φόρτισης στο γεγονός ότι χρησιμοποίησε κύκλωμα των 800V, αντί για 400V που διαθέτουν συνήθως τα υπόλοιπα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Με την Taycan Turbo ο οδηγός θα μπορεί να διανύσει 450 χιλιόμετρα (WLTP), ενώ η Turbo S θα διανύει 412 χιλιόμετρα.
Οδηγική Συμπεριφορά
Ο οδηγός θα έχει στην επιλογή του 5 διαφορετικά οδηγικά προφίλ, Range, Individual, Normal, Sport και Sport Plus, με το Range να χρησιμοποιεί αποκλειστικά την δεύτερη σχέση για χαμηλότερη κατανάλωση και μεγαλύτερη αυτονομία, ενώ η Sport Plus θα επικεντρώνεται στο να παρέχει γρήγορη επιτάχυνση μέσω της πρώτης σχέσης.
Η Porsche παρέχει επίσης την δυνατότητα για επιλογή αυτόματης ή απενεργοποίησης του συστήματος ανάκτησης ενέργειας των φρένων, όπου απενεργοποιημένο θα δίνει μία πιο φυσική οδηγική αίσθηση, ενώ στο αυτόματο το φρενάρισμα θα φορτίζει την μπαταρία με την μέγιστη δυνατή ενέργεια, η οποία ορίζεται σε χωρητικότητα 265 kW.
Εσωτερικά και εξωτερικά χαρακτηριστικά
Η καμπίνα της Taycan είναι εμπνευσμένη από την 911 του 1963, ενώ με μία πρώτη ματιά διακρίνεται η έμφαση που δόθηκε στην τεχνολογία. Μία οθόνη 10,9 ιντσών είναι υπεύθυνη για να παρέχει ψυχαγωγία και ενημέρωση μαζί με μία προαιρετική οθόνη για τον συνεπιβάτη. Χαμηλά στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται μία οθόνη για τον κλιματισμό, ενώ η γερμανική φίρμα έχει αντικαταστήσει αρκετά από τα φυσικά της κουμπιά με φωνητικές εντολές και οθόνες.
Για όσους χρειάζονται οικολογικά υλικά, το εσωτερικό της Taycan προσφέρεται με επενδύσεις από ανακυκλώσιμα υλικά και χωρίς καθόλου δέρμα. Όπως τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έτσι και η Taycan διαθέτει δύο χώρους αποσκευών, πίσω (365 λίτρα) και μπροστά (79 λίτρα).
Στο εξωτερικό, η εταιρεία έμεινε πιστή στην Mission E, όπως προαναφέρθηκε. Στο μπροστινό μέρος η Taycan έχει εξοπλιστεί με τετραπλά LED φώτα, ενώ στο πίσω μέρος η ενιαία LED λωρίδα ακολουθεί τον χαρακτηριστικό σχεδιασμό των κλασικών Porsche μοντέλων, ενώ το σπορ παρουσιαστικό του αυτοκινήτου ολοκληρώνεται με τα «φουσκωμένα» φτερά, τις έντονες καμπύλες και τα ανοίγματα εισαγωγής αέρα. Ο εξωτερικός σχεδιασμός εκτός από κομψός είναι και εξαιρετικά αεροδυναμικός αφού ακολουθείται από έναν αρκετά χαμηλό συντελεστή ολικής αντίστασης, ο οποίος είναι μόλις 0,22. Έτσι η Porsche διατηρεί χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης και μεγαλύτερη αυτονομία.
Τιμή
Στη αμερικανική αγορά η Taycan Turbo ξεκινά από $150.000, ενώ η Turbo S κοστίζει από $185.000, ενώ μέσα από αμέτρητες επιλογές προσαρμογής η τιμή της μπορεί να φτάσει μέχρι και τις $241.000! Ωστόσο, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται μέσα στο 2019 να προσφέρει και τις φθηνότερες εκδόσεις της Taycan οι οποίες θα κυμαίνονται στα 90.000€.
Παραγωγή
Η παραγωγή των Turbo και Turbo S θα ξεκινήσει στις 9 Σεπτεμβρίου από το νέο εργοστάσιο στο Zuffenhausen της Γερμανίας. Πρόκειται για ένα CO2 ουδέτερο εργοστάσιο αφού χρησιμοποιούνται ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, βιοαέριο για την θέρμανση και ενεργειακά αποδοτικά κτίρια. Δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμα η ένταση παραγωγής, αλλά αναμένεται να κυμαίνεται μεταξύ 20 και 40 χιλιάδων αντιτύπων.
Δες την εντυπωσιακή Porsche Taycan εν δράσει
Δες επίσης : (Βίντεο) Υποκλίθηκε μετά την… κόντρα στο φανάρι : «Κάποια μέρα θα αγοράσω ένα»