fbpx

Η Mercedes αφήνει τα οχήματα υδρογόνου λόγω κόστους – επικεντρώνεται στην μπαταρία

Ο Όμιλος της Mercedes-Benz, Daimler, “σκοτώνει” το πρόγραμμα ανάπτυξης οχημάτων υδρογόνου. Οι προσπάθειες της εταιρείας στο αυτοκίνητο κυψελών καυσίμου κράτησαν περισσότερο από 30 χρόνια.

Η στρατηγική των εταιρειών να προσεγγίσουν τα οικολογικά οχήματα έως τώρα είχε καταλήξει σε δύο “σχολές”, τα οχήματα υδρογόνου (με κυψέλες καυσίμου) και τα ηλεκτροκίνητα μπαταρίας. Ενώ η κάθε κατηγορία έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά της, εταιρείες κολοσσοί όπως Daimler και Volkswagen αναφέρουν πως τα οχήματα υδρογόνου υστερούν σε κόστος και ενεργειακή αποδοτικότητα. Ενώ, ένα αυτοκίνητο υδρογόνου μπορεί να διανύσει τεράστιες αποστάσεις με ένα γρήγορο γέμισμα (τομείς στους οποίους επικρατεί αυτή τη στιγμή έναντι των οχημάτων μπαταρίας) η εταιρεία κατέληξε πως το κόστος είναι διπλάσιο σε σχέση με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπαταρίας.

Η Mercedes-Benz σταματά την παραγωγή του μοναδικού fuel-cell μοντέλου της, GLC F-Cell, το οποίο δημιουργήθηκε το 2013 σε συνεργασία με τις Ford και Nissan. Μετά από λίγες εκατοντάδες αντίτυπα οι προσπάθειες της εταιρείας έληξαν, καθώς το κόστος κατασκευής ήταν αρκετά υψηλό. Ο επικεφαλής ερευνών της Daimler, Markus Schäfer είχε δηλώσει τον Ιανουάριο πως τα οχήματα κυψελών καυσίμου (υδρογονοκίνηση) ενώ δουλεύουν καταπληκτικά, προκύπτουν ζητήματα κόστους τα οποία δεν επιτρέπουν την κλιμάκωση ενός μεγάλου όγκου παραγωγής. Τώρα, σε δημοσίευμα του Automotive News, η Mercedes αναφέρει

Τα αυτοκίνητα υδρογόνου είναι τουλάχιστον δύο φορές πιο ακριβά να κατασκευαστούν, σε σχέση με ένα παρόμοιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπαταρίας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι τιμές πώλησης να μην αντικατοπτρίζουν το κόστος

Όπως δήλωσε ο Martin Daum, CEO της Daimler Trucks,

Το έργο του GLC αυτοκινήτου έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Αυτή τη στιγμή, κατασκευάζονται τα τελευταία fuel-cell GLC αυτοκίνητα ώστε να παραδοθούν στους πελάτες. Αυτή τη στιγμή, δεν σχεδιάζουμε κάποιο άλλο αυτοκίνητο.

Ο λόγος για το υψηλό κόστος και την μειωμένη απόδοση είναι η μεγάλη εφοδιαστική αλυσίδα που απαιτείται για τα οχήματα υδρογόνου. Παράλληλα, τα κόστη των μπαταριών μειώνονται, ενώ η αυτονομία των ηλεκτροκίνητων καλύπτει τις ανάγκες όλο και περισσότερων οδηγών. Οι βασικές διαφορές που οδηγούν τις εταιρείες να αφήσουν το υδρογόνο παρουσιάζονται στο παρακάτω infographic που δημοσίευσε η Volkswagen προκειμένου να αιτιολογήσει την προτίμησή της στα οχήματα μπαταριών έναντι αυτών του υδρογόνου. Σύμφωνα με την VW “τα πάντα συνηγορούν υπέρ της μπαταρίας, και πρακτικά τίποτα υπέρ του υδρογόνου”.

Η Volkswagen με μελέτη της κάνει σύγκριση μεταξύ ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας και υδρογόνου

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Volkswagen η μεταφορά της ηλεκτρικής ενέργειας από το δίκτυο στο ρεζερβουάρ απαιτεί ένα μόνο βήμα (μεταφορά και αποθήκευση) καταλήγοντας σε ποσοστό απόδοσης 70-90%. Αντίστοιχα, από την παραγωγή ενέργειας μέχρι το ρεζερβουάρ τα οχήματα υδρογόνου απαιτούν τέσσερα πολύπλοκα βήματα, μειώνοντας έτσι το συνολικό ποσοστό απόδοσης από την παραγωγή ενέργειας μέχρι την κατανάλωση, στο 25-35%.

Ωστόσο, η Daimler δεν αφήνει τελείως πίσω της το υδρογόνο. Θα συνεχίζει να δουλεύει πάνω σε συστήματα κυψελών καυσίμου για να τα χρησιμοποιήσει σε οχήματα βαρέως τύπου. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα συνεργαστεί με την Volvo για την ανάπτυξη των συγκεκριμένων συστημάτων, καθώς θεωρεί πως το βάρος της τεράστιας μπαταρίας ενός ηλεκτρικού φορτηγού θα αποτελεί πρόβλημα, σε σχέση με το πολύ πιο ελαφρύ σύστημα κυψελών καυσίμου ενός φορτηγού υδρογόνου.

Σε ότι αφορά τον χώρο του αυτοκινήτου, έως τώρα Volkswagen, Daimler, Honda αναβάλλουν τις προσπάθειές τους για περαιτέρω ανάπτυξη της υδρογονοκίνησης, ενώ Toyota, Hyundai, BMW συνεχίζουν να πραγματοποιούν δοκιμές πάνω στη συγκεκριμένη τεχνολογία.

Μοιράσου το άρθρο :

Ακολούθησέ μας :

Ανοιχτές οι αιτήσεις για επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων του «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

Οι ενδιαφερόμενοι για αγορά ηλεκτρικού οχήματος με επιδότηση από τη δράση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας μπορούν από σήμερα να δώσουν προκαταβολή...

Το lockdown λόγω κορονοϊού είχε μικρή επίδραση στην μείωση ρύπων

Οι μειώσεις αέριων ρύπων (διοξείδιο άνθρακα, οξείδια αζώτου κ.ά.) κυμάνθηκαν από 10% έως 30% και κορυφώθηκαν τον Απρίλιο. Η πραγματική επίδραση του lockdown στο κλίμα...

(Βίντεο) Το Ford Mustang Mach-E (prototype) για πρώτη φορά on camera

Το, πιθανότατα σκηνοθετημένο, βίντεο μας δίνει μία πρώτη ματιά της δύναμης του νέου εγχειρήματος της Ford, Mustang Mach-E, με το οποίο η παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία...

Κατατέθηκε το νομοσχέδιο – Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αξίας έως 50.000 θα εξαιρούνται από το τεκμήριο διαβίωσης

Σε συνέχεια της δημόσιας διαβούλευσης για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, κατατέθηκε το σχετικό νομοσχέδιο στη Βουλή. Ακολουθεί το δελτίο τύπου από το γραφείο τύπου...

Ηλεκτροκίνηση: Σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο

Σε δημόσια διαβούλευση αναρτάται το νομοσχέδιο «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργίας της αγοράς ηλεκτροκίνησης». Η διαβούλευση θα διαρκέσει έως και...

Πρόγραμμα επιδότησης έως και 5.000 για στήριξη της ηλεκτροκίνησης

Εντός του επόμενου μήνα θα παρουσιαστούν τα κίνητρα αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ποδηλάτων και σκούτερ, όπως προανήγγειλε ο υπουργός Περιβάλλοντος, Κωστής Χατζηδάκης. Μάλιστα, στον σχεδιασμό στήριξης...

Οι ελληνικές πόλεις με τις περισσότερες Γαλάζιες Σημαίες για το 2020

Η Ελλάδα βρίσκεται στη δεύτερη θέση παγκοσμίως με 497 οργανωμένες παραλίες με Γαλάζια Σημαία. Σήμερα η Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης, υπεύθυνος φορέας του προγράμματος...