fbpx

Η Nvidia απαντά στην Tesla για το ποιός χρησιμοποιεί τα πιο δυνατά τσιπ

Η Tesla έδειξε την πρόοδό της στην αυτόνομη οδήγηση, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του Autonomy Day. Εκεί στάθηκε στη δύναμη των τσιπ που χρησιμοποιεί και τα συνέκρινε με αυτά της Nvidia, η οποία όμως είχε κάποιες ενστάσεις.

Ενώ έως σήμερα ήταν γνωστό πως ο νέος Full Self-Driving (FSD) υπολογιστής της εταιρείας βρίσκεται στο στάδιο της παραγωγής, τώρα διευκρινίζουν πως τον «φοράνε» ήδη τα νέα Model S, X και 3, που έχουν βγει τον τελευταίο μήνα.

Τις λεπτομέρειες αποκάλυψαν ο Musk και ο Bannon, ο επικεφαλής στην Tesla για ζητήματα που αφορούν το hardware του Autopilot. Εκεί εξήγησαν πως για να καταφέρουν να εξελιχθούν με τους ρυθμούς που απαιτεί η αυτόνομη οδήγηση, έπρεπε να αναπτύξουν τα δικά τους τσιπάκια, καθώς οι παρούσες λύσεις δεν αρκούσαν, με τον Μασκ να δηλώνει :

«Αρχικά φαντάζει απίθανο…πως θα μπορούσε η Τέσλα, που δεν έχει σχεδιάσει ποτέ ξανά τσιπ, να καταφέρει να σχεδιάσει το καλύτερο τσιπ στον κόσμο; Αλλά, αντικειμενικά, έχει συμβεί ακριβώς αυτό. Και όχι για λίγο, το τσιπ μας είναι το καλύτερο με διαφορά. Και βρίσκεται ήδη στα αυτοκίνητά μας.»

Σημείο-κλειδί για τον CEO της Tesla είναι ότι εφόσον το hardware υπάρχει ήδη στα αυτοκίνητα, τη διαφορά θα κάνει το software το οποίο βελτιώνεται και βελτιώνει συνεχώς τα οχήματά τους μέσω του deep learning και των updates.

Nvidia και Elon Musk συμφωνούν πως η αυτόνομη οδήγηση είναι το μέλλον και απαιτεί τρομερή υπολογιστική ισχύ προκειμένου να καταφέρει να λειτουργήσει σωστά, αλλά διαφώνησαν στα συγκριτικά μεγέθη.

Το FSD της Tesla είναι το δυνατό της σημείο για την αυτόνομη οδήγηση

Συγκεκριμένα, η υπολογιστική ισχύς των συγκεκριμένων τσιπ μετριέται σε TOPS, όπου 1 TOPS ισοδυναμεί με 1 τρισ. tera λειτουργίες ανά δευτερόλεπτο. Σύμφωνα με την Tesla, ο FSD της αποδίδει συνολικά 144 TOPS χρησιμοποιώντας δύο τσιπ (72 το κάθε ένα προκειμένου να υπάρχει και εφεδρική υποστήριξη σε περίπτωση βλάβης), ενώ ο Xavier της Nvidia αποδίδει 21 TOPS.

Οι ενστάσεις της Nvidia

Η βασική ένσταση της Nvidia βασίζεται κυρίως στην ανόμοια σύγκριση των μεγεθών, αλλά και στο ότι ο Xavier αποδίδει στην πραγματικότητα 30, και όχι 21, TOPS. Όπως ανακοινώνουν στο επίσημο blog τους :

«Δεν έχει νόημα να συγκρίνεται η απόδοση του διπλού FSD τσιπ της Tesla, με ένα μονό τσιπ της Nvidia που σχεδιάστηκε για να προσφέρει βοήθεια κατά την οδήγηση και όχι αυτόνομη οδήγηση.»

ενώ συνέχισαν λέγοντας πως μία πιο εύστοχη σύγκριση θα ήταν με τσιπ το οποίο θα είχε σχεδιαστεί με την αυτόνομη οδήγηση κατά νου. Έτσι έφτασε στο συμπέρασμα πως ο FSD θα έπρεπε να είχε συγκριθεί με τον Nvidia DRIVE, ο οποίος αποδίδει 320 TOPS και έχει σχεδιαστεί καθαρά για να μπορεί να υποστηρίξει την αυτόνομη οδήγηση.

Ο Nvidia Drive έχει σχεδιαστεί για την αυτόνομη οδήγηση

Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο πως κάτι τέτοιο δεν φαίνεται αποδοτικό για ένα ηλεκτρικό όχημα, αφού καταναλώνει 5 φορές περισσότερο ρεύμα από ότι απαιτεί ο FSD της Tesla.

Όπως και να έχει η Nvidia συνεχίζει υποστηρίζοντας την προσπάθεια και τα επιτεύγματα της Tesla, λέγοντας :

«Εξελισσόμαστε και γι’ αυτό ο Μασκ συγκρίνει την Tesla μόνο με την Nvidia. Γιατί είμαστε οι μόνοι, που βρίσκουμε λύσεις στην αυτόνομη οδήγηση μετρώντας την ισχύ μας σε TOPS.»

Στην δημοσίευσή τους συμφωνούν με την Tesla, στο ότι η αυτόνομη οδήγηση είναι το μέλλον του κλάδου των μεταφορών, για την ασφάλεια, την αποτελεσματικότητα και την βολικότητα, ενώ προσθέτουν πως κάθε κατασκευαστής αυτοκινήτων θα χρειαστεί να φτάσει αυτά τα επίπεδα αποδόσεων, εάν θέλει να προχωρήσει.

Κλείνοντας αναφέρουν :

«Υπάρχουν μόνο δύο μέρη στα οποία μπορείς να βρεις τόσο μεγάλη υπολογιστική ισχύ τεχνητής νοημοσύνης. Η NVIDIA και η Tesla.»

Προς το παρόν είναι άγνωστο εάν η συγκεκριμένη ισχύς θα είναι αρκετή για την αυτόνομη οδήγηση, ωστόσο ο Musk δηλώνει πως έτοιμα αυτόνομα οχήματα θα υπάρχουν στους δρόμους το 2020.

Μοιράσου το άρθρο :

Ακολούθησέ μας :

Οι νέες μειωμένες τιμές της Tesla για την Ελλάδα

Οι σημαντικές πτώσεις τιμών φτάνουν και τις 9.000 ευρώ για τα Model 3 και Model Y στην Ελλάδα, ενώ τα οφέλη είναι ακόμα μεγαλύτερα...

Το ηλεκτρικό φορτηγό 240 τόνων που φορτίζει σε μισή ώρα

Ένα φορτηγό Liebherr 240 τόνων για χρήση σε ορυχεία, πρόκειται να εξοπλιστεί με ένα σύστημα μπαταρίας χωρητικότητας 1,4 MWh. Το σύστημα αυτό αναπτύχθηκε από την...

Κινεζική εταιρία φωτοβολταϊκών επενδύει με εργοστάσιο στις ΗΠΑ

Η Κινεζική JA Solar αναμένεται να ανοίξει το πρώτο της εργοστάσιο στις ΗΠΑ. Η εταιρία είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος κατασκευαστής φωτοβολταϊκών, παγκοσμίως, βάσει ισχύος. Η...

Ατύχημα με νεκρή νεαρή αρκούδα στη Φλώρινα

Η νεαρή αρκούδα βρέθηκε σε χωράφι, χτυπημένη στο κεφάλι από άγνωστο διερχόμενο όχημα. Δίπλα από τον δρόμο Φλώρινας-Αμυνταίου, στο ύψος του Αμμοχωρίου εντοπίστηκε η νεκρή...

Τα σχέδια της Mercedes-Benz για διεθνές δίκτυο σταθμών φόρτισης

Η Mercedes-Benz αυξάνει τους σταθμούς φόρτισης. Στο πλαίσιο του διεθνούς συνεδρίου CES 2023 στο Λας Βέγκας, ανακοίνωσε τα σχέδιά της για στήριξη του δικτύου...

Επιδότηση για φωτοβολταϊκά στέγης : Νέες πληροφορίες για τις αιτήσεις

Η επιδότηση για τα φωτοβολταϊκά στη στέγη έρχεται μέσω ΕΣΠΑ, REPower EU και Ταμείο Ανάπτυξης και αναμένεται να καλύψει σε μεγάλο ποσοστό εγκαταστάσεις φωτοβολταϊκών...

Μεταχειρισμένα Tesla : πτώση στην τιμή των αυτοκινήτων

Τα τελευταία χρόνια η Tesla είχε αυξήσει τις αρχικές τιμές πώλησης, οδηγώντας έτσι σε άνοδο και τις τιμές πώλησης των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων. Οι αυξήσεις...