Μέτρα από την Amazon για να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα
Η Amazon, η γνωστή εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου, ανακοίνωσε δύο μέτρα τα οποία στοχεύουν στην μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος! Η κίνηση αυτή έχει νόημα καθώς η Amazon, ειδικά στις ΗΠΑ, μαζί με τα προϊόντα στέλνει και τεράστια ποσότητα χαρτονιού σε ολόκληρη τη χώρα.
Το πρώτο μέτρο περιλαμβάνει την επένδυση 10 εκατομμυρίων δολαρίων για το Closed Loop Fund, το οποίο αποτελεί μία προσπάθεια να μαζευτούν εταιρικοί πόροι οι οποίες θα συνδράμουν στην βελτίωση των δημοτικών προγραμμάτων ανακύκλωσης.
Το δεύτερο μέτρο είναι ένα έργο ηλιακής ενέργειας στο Ηνωμένο Βασίλειο με το οποίο η Amazon θα εγκαταστήσει σύστημα ηλιακού πάνελ δυναμικότητας 20 Megawatt, το οποίο θα τροφοδοτεί τα κέντρα που χρησιμοποιούνται για την εκπλήρωση των παραγγελιών της Amazon στην περιοχή. Επίσης, υπέγραψε συμφωνία με την οποία δεσμεύεται να αγοράσει όσα πιστοποιητικά πράσινης ενέργειας απαιτούνται ώστε να διαβεβαιώσει πως το 100% της ενέργειας που καταναλώνεται στα κτίριά της στο Ηνωμένο Βασίλειο, αντισταθμίζεται από ανανεώσιμες πηγές, όπως η ηλιακή και η αιολική.
Πίσω σε στόχους σε σχέση με άλλες μεγάλες εταιρείες όπως Facebook, Apple, Google
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Amazon έχει καθυστερήσει αρκετά για τις συγκεκριμένες προσπάθειες καθώς άλλες μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες όπως η Apple και η Google έχουν, πρόσφατα, καταφέρει να είναι 100% ανανεώσιμες, ενώ η Microsoft έχει ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα εδώ και χρόνια. Η δε Facebook έχει δεσμευτεί ότι η ενέργεια που χρησιμοποιεί θα είναι 100% ανανεώσιμη έως το 2020.
Κάτι που επιβαρύνει την έως τώρα αρνητική περιβαλλοντική εικόνα της Amazon είναι και η αρνητική κριτική που της έχει ασκήσει η Greenpeace. Ο λόγος ήταν ότι η Amazon δεν παρείχε δημοσίως δεδομένα στα οποία να αναφέρει πόση ενέργεια χρησιμοποιεί, καθώς και η σαφής διαχείριση των πόρων της ώστε να βελτιώνει την εκπλήρωση παραγγελιών και συλλογή δεδομένων παρά να μειώνει το ανθρακικό της αποτύπωμα.
Τα παραπάνω δεν εκπλήσσουν, καθώς σε αντίθεση με τις εταιρείες λογισμικού, όπως Microsoft, Google η Amazon βρίσκεται στον κλάδο του λιανικού εμπορίου και των αποστολών δεμάτων κάτι που είναι φυσικό να καθιστά πολύ πιο δύσκολο τον στόχο της για 100% ανθρακική ουδετερότητα, αφού είναι πολύ πιο εξαρτημένη από φυσικά αγαθά, όπως τα υλικά συσκευασίας. Παρ’ όλα αυτά η βελτίωση είναι προφανής, ειδικά με το πρόγραμμα Certified Frustration-Free Packaging με το οποίο η εταιρεία δίνει κίνητρα στους εμπόρους να μειώσουν την συνολική ποσότητα των υλικών συσκευασίας που χρησιμοποιούν.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η Amazon δεν έχει δεσμευτεί ακόμα για 100% ανθρακική ουδετερότητα, δημοσίως, μέσω μελλοντικών στόχων.