Η Daimler, μητρική εταιρεία της Mercedes-Benz, έως το 2030 θα έχει αγοράσει συνολικά μπαταρίες αξίας άνω των 20 δις ευρώ, καθώς ετοιμάζεται για μαζική παραγωγή υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων!
Η εταιρεία δεν ανέφερε τους προμηθευτές που θα καρπωθούν το αστρονομικό ποσό, αλλά έχει ήδη συμφωνίες με τουλάχιστον τρεις εταιρείες για προμήθεια μπαταριών, καθώς έως το 2022 σχεδιάζει να κυκλοφορήσει 130 υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα οχημάτων, εκτός από ηλεκτρικά βαν, λεωφορεία και φορτηγά.
Ταυτόχρονα, δήλωσαν πως αφιερώνουν ερευνητικούς πόρους και εργάζονται σε νέα γενιά μπαταριών προκειμένου να μην είναι τόσο εξαρτημένοι σε δαπανηρά και σπάνια ορυκτά, όπως το κοβάλτιο, το οποίο εξάγεται κυρίως από το Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, μία χώρα αρκετά ταλαιπωρημένη από πολέμους.
Χαρακτηριστικά, η νέα ηλεκτρική Mercedes-Benz EQ, που αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στο 2019, θα χρησιμοποιεί 60% νικέλιο, 20% μαγγάνιο και 20% κοβάλτιο, ενώ οι μπαταρίες επόμενων μοντέλων θα χρησιμοποιούν 80% νικέλιο, 10% μαγγάνιο και 10% κοβάλτιο. Παράλληλα η εταιρεία πρόσθεσε πως μηχανικοί της εργάζονται προκειμένου να κάνουν εφικτή τη χρήση μπαταριών με ακόμα πιο μειωμένα τα σπάνια ορυκτά (90% νικέλιο και από 5% μαγγάνιο και κοβάλτιο), αλλά και solid state μπαταριών οι οποίες δεν απαιτούν καθόλου κοβάλτιο.
Ο κλάδος του αυτοκινήτου αυτή τη στιγμή χρησιμοποιεί ένα μεγάλο εύρος «συνταγών» μπαταριών, κάτι που δείχνει πως θα αποτελέσει βασικό στοιχείο στρατηγικής διαφοροποίησης και καινοτομίας στο πλαίσιο του ανταγωνισμού μεταξύ των εταιρειών.
Αυτή τη στιγμή οι βασικές κατηγορίες μπαταριών που χρησιμοποιούνται σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι δύο.
– NCA ή αλλιώς οξείδιο αλουμινίου κοβαλτίου λιθίου-νικελίου, η οποία κατασκευάζεται από την Panasonic και χρησιμοποιείται από την Tesla
-LFP, η οποία έχει χαμηλή ενεργειακή πυκνότητα και καθόλου κοβάλτιο, σύνθεση η οποία χρησιμοποιείται από κατασκευαστές της Κίνας,
-LMO ή αλλιώς οξείδιο λιθίου-μαγγανίου το οποίο χρησιμοποιούν οι ιαπωνικές βιομηχανίες, όπως η Nissan.