Στην προσπάθειά τους να μειώσουν τα λειτουργικά τους έξοδα αλλά και να μειωθεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, όλο και περισσότερες εταιρείες ταξί δείχνουν ενδιαφέρον για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Όπως αναφέρει το γερμανικό RP Online, η εταιρεία Taxi Norman στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας, παρήγγειλε 50 αντίτυπα από το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Tesla, το Model 3. Με αυτό τον τρόπο η εταιρεία θα ανανεώσει τον στόλο της ο οποίος αυτή τη στιγμή μετρά 150 οχήματα. Κάθε Model 3 θα κοστίσει €45.000, ενώ εκτός από την παραγγελία των 50 Model 3, η εταιρεία διαθέτει ήδη δύο σεντάν Model S, το premium μοντέλο της Tesla.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ταξί, Erol Norma, δηλώνει πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ πιο φθηνό να συντηρηθούν, αφού αυτή τη στιγμή ένα παλιό αυτοκίνητο τους κοστίζει περίπου 6.000 ευρώ το χρόνο. Τα κόστη αυτά εξαφανίζονται εφόσον μιλάμε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ όπως συμπληρώνει ο ίδιος, “μόνο αυτό το πρωινό ο οδηγός έλαβε 15 ευρώ φιλοδώρημα”, θέλοντας έτσι να αναδείξει το σαφές πλεονέκτημα των ηλεκτρικών, έναντι των πετρελαιοκίνητων, στις προτιμήσεις των επιβατών. Η εταιρεία σχεδιάζει να διαθέτει 100% αμιγώς ηλεκτρικό στόλο έως το 2023.
Τεράστιο ρόλο στην απόφαση της Norman Taxi, παίζει δημοτική ρύθμιση σύμφωνα με την οποία οι οδηγοί ταξί ηλεκτρικών του δήμου πληρώνουν μόλις 35 ευρώ το μήνα για απεριόριστη φόρτιση.
Τα ηλεκτρικά ταξί αυτή τη στιγμή είναι πιο δημοφιλή σε Ολλανδία, Σουηδία και Νορβηγία. Ενδεικτικά στο Άμστερνταμ υπάρχει ήδη στόλος με 100 ταξί Tesla, ενώ παράλληλα στις ΗΠΑ ορισμένες εταιρείες επιλέγουν να χρησιμοποιούν σταδιακά όλο και περισσότερα ηλεκτροκίνητα.
Αυτή τη στιγμή στη χώρα μας δεν υπάρχουν αμιγώς ηλεκτρικά ταξί, ωστόσο ο πρόεδρος του Συνεταιρισμού Ραδιοταξί Taxiway, Θεόδωρος Σταυρίδης εκτιμά πως θα αρχίσουν να χρησιμοποιούνται από το νέο έτος. Σύμφωνα με τον ίδιο, ρόλο προς αυτή την κατεύθυνση θα παίξει πιλοτικό πρόγραμμα με το οποίο οι οδηγοί ταξί θα έχουν στη διάθεσή τους ηλεκτροκίνητο όχημα προκειμένου με μία δοκιμαστική περίοδο να αντιληφθούν στην πράξη τα οφέλη του.