Όπως ανακοίνωσε η Άνγκελα Μέρκελ, συμφωνήθηκε «πράσινο» πακέτο 54 δισ. ευρώ για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και την επίσπευση της μείωσης των ρύπων έως το 2030.
Ωστόσο οι αντιδράσεις πολιτικών αλλά και ειδικών αναλυτών ήταν έντονη, καθώς θεωρείται πως όσα ανακοινώθηκαν δεν είναι αρκετά για να βοηθήσουν την Γερμανία να ηγηθεί μίας παγκόσμιας προσπάθειας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Πιο συγκεκριμένα, στο τετραετές πλάνο δράσης οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι ευνοημένες αφού προβλέπεται χρέωση 10 ευρώ ανά τόνο διοξειδίου του άνθρακα, ποσό το οποίο θα φτάσει τα 35 ευρώ έως το 2025, ενώ αργότερα ένα χρηματιστήριο θα επιτρέπει σε όσους ρυπαίνουν, να δημοπρατήσουν τις άδειες διοξειδίου του άνθρακα. Σύμφωνα με ειδικούς το συγκεκριμένο ποσό είναι αρκετά μικρό, αφού απαιτείται χρέωση τουλάχιστον 50 ευρώ/τόνο CO2, προκειμένου να ενθαρρυνθεί η απομάκρυνση από τα ορυκτά καύσιμα και η καινοτομία.
Άλλα μέτρα προβλέπουν την επιδότηση μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων και ενεργειακά αποδοτικών συσκευών θέρμανσης, ωστόσο δεν αναφέρονται αντικίνητρα για τα μεγάλα αυτοκίνητα ΚΕΚ που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή.
Για τα υπόλοιπα μέσα, αναμένεται αυξημένη φορολογία στις πτήσεις και μειωμένα εισιτήρια στα τρένα, προκειμένου να ευνοηθούν τα ΜΜΜ που εκπέμπουν λιγότερους ρύπους, ενώ στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας υπάρχει στόχος για μερίδιο 65% της συνολικής ενέργειας, έως το 2020.
Η Γερμανία έχει ήδη μειώσει αρκετά τις προσπάθειές της να πετύχει τους κλιματικούς της στόχους, ενώ η καγκελάριος δεν πανηγύρισε για τα συγκεκριμένα μέτρα, υποστηρίζοντας παράλληλα πως οι πιθανότητες για την επίτευξη των στόχων έχουν αυξηθεί. Όπως δηλώνει η Annalena Baerbock, αρχηγός του κόμματος των Πρασίνων στη Γερμανία «Είμαι βαθιά απογοητευμένη. Αυτό που χρειάζεται το κλίμα έπρεπε να είναι γρήγορο, δυνατό και δεσμευτικό. Αντ’ αυτού, έχουμε κάτι αργό, αδύναμο και μη δεσμευτικό».